Rolat sa ukusom kafe

Rolat sa rogačem i kafom.

Kafu ne pijem, ali slatkiše sa kafom obožavam.


Sastojci
za koru
3 jaja
vanilin šećer
2 kašika brašna sa praškom za pecivo
2 kašika kukuruznog škroba
kašičića brašna od rogača
2-3 kašike šećera

a za nadev
200ml neutrlane pavlake za kuvanje 35%masnoće
200ml Black Ice Neskafe
3 kašika mleka (mada nije obavezno)
2 kašika šećera
vanilin  šećer
2 listića želatina

Listiće želatina umočiti u hladnoj vodi  jedno po jedno i ostaviti  za pet minuta. Za to vreme u šerpicu sipati kafu, dodati šećer i vanilin šećer i mešati. Zagrejati i malo pre nego što počne da vri skinuti sa vatre i dodati listiće želatina stalno mešajući kašikom. Ostavit id ase ohladi u sobnoj temperaturi i mešati s vremena na vreme. Za to vreme...
Umutiti pavlaku sa vanilin šećerom i kašikom šećera u prahu  sve sok ne bude šlag.
Smesu kafe sipati polako u šlag.. Mešati. Staviti u frižideru da se ohladi, da nekako stegne. da bude gušće... to će raditi želatin što je već u smesi.
U posudu umutiti belance. U drugu posudu umutiti žumance sa vanilin šećerom i šećero mi malom količinom snega og belanaca. Zatim dodati malo po malo još snega ob belanaca i drveno mkašikom lagano mešati tako da smesa ne gubi vazduh, sa strana/ivica posude pa do centra. 
Smesu preliti na pek papir na tepsiju 30cm*40cm i peći u zagrejanoj rerni na 180stepeni za deset minuta. Nakon tog vremena staviti malo prah šećera na površini , sa jedne i sa druge strane pa urolati među 2 komade pek papira. Ostavit ida se ohladi ovako. Posle toga dodati nadev, Pažljivo urolati i ostaviti u frižideru da se ohladi i da stegne potpuno. Dekorisati prah šećerom ili kako vi žellite... moguće šlagom, čokoladom... ali i bez dekoracije i exrta kalorija... 

Napomene
  • Ako vam se ne dopada rogač ili brašna od toga nemate, nemojte ni dodati kašiku takvog brašna. Ipak, ja pravim rolat ovako tako da je ukus kafe još intenzivniji, i to bez dodatka extra kafe, jednostavno zbog toga da rogač ima ukus kafe, ili nešto između čokolade i kafe. 
  • U nadevu sam dodala malo mleka mada nije obavezno, ovaj sastojak možete skroz izbegavati. 
  • Kafa što ja koristim sadrži kakao i mleko. 
  • Trebala sam da prelijem smesu za koru na manju tepsiju, ovako mi je kora ispala tanja nego što sam htela. 
  • Ne pišem tačno koliko vanilin šećera, ja sam dodala i u koru i u smesu i u šlag, možete da ne dodajete. To samo daje neki ukus. Preporučujem da dodajete sigurno u smesu kore tako da ne miriše na jaja. 
Varijacija
Ovako možemo napraviti i tortu, samo smesu kore sipati u kalup za torte, 24cm veličine, ne sve odjednom, već na dva dela. Koristiti nadev kao nadev...između kore, dekorisati šlagom ili kremom patiseri, čokoladom.  Možete čak i da dodajete nekoliko čokoladnih kapica u nedevu tak oda bude još zanimljivija. Probaću uskoro. 


Grčka biće u finalu Evrovizije. Srbija neće.... :)

Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?