Voćni jogurtić sa čokoladom

Voćni desert od grčkog jogurta i čokolade

Novi multi čoper pa jedan recept na brzinu da ga isprobam.
Ovo je recept sličan na onaj slatkiš od jogurta što pravim koristeći voćni zele iz pakovanja samoposluge, ali onaj sadrži i komade voća i ima i jedan sloj keksa... Zato nije isto.
Međutim podseća na panakotu ali sadrži grčki jogurt... u netu postoje recepte panakote sa grčkom jogurta ali nisam još pravila niti sam ikad probala. U tržištu, u samoposluzi možemo naći razne ukuse grčkog jogurta, one sadrže šećer i želatinu zato se zapravo zovu deserti od jogurta ali ljudi kupuju ih za decu, ma čak i odrasli prijatno jedu takve! Mislim da je ovaj recept sličniji time... Jedna kombinacija takvog voćnog deserta od jogurta i onog deserta od jogurta sa čokoladom... Ono je gčrki jogurt sa ukusom vanilje i komadicama rendane čokolade... onakav ukus zovu Straciatela. 

Danas sam veoma srećna jer konačno sam uspela da kupim novi multi (tek sam sada videla u neetu da se na srpski zove Seckalica...) Moj blender a i multi pokvarili su se a ja nisam mogla napraviti dosta od recepata koje volim... Sad ponovo mogu! Pre nekoliko dana sam kupila pola kilograma smznutog šumskog voća, na žalost zaboravila sam da nisam imala multi pa ne boh mogla ni da pravim sok... U frižideru imam jogurt, imam i malo rendane crne čokolade, nekoliko listića želatina... pa ja sam odlučila da pravim nešto na brzinu da probam novi aparat!

Sastojci
  • 200ml mleka
  • šolja crnih malina... (Da, opet su kupine što sam kupila bugarskog porekla pa u kesi sam našla crne maline - mislim crvenocrne- a ne kupine... one daju jarku ružičastu boju a ne ljubičastu, ali sreća nisu kisele kao one crvene)
  • 2 kašika šećera u prahu
  • 200ml grčkog jogurta 10% masnoće (možete i 2%)
  • 3 listića želatina.
  • 2 kašika rendane crne čokolade za kuvanje 52% kakaoa.
U multi staviti voće, sipati 100gr mleka i mleveti sve dok ne dobijati kremastu masu, bez komadice voća. U posudu staviti smesu i dodati jogurt. U hladnoj vodi umočiti listića želatina, samo ih stavite u vodi jedno po jedno jedan iznad drugog a ne sve zajedno... pa ostavit ida se omekšaju za 5 minutica. U jednoj šerpici zagrejati 100ml mleka (dodati šećer) a malo pre nego što da vri skinuti sa vatre i dodati listiće zelatina, jedno po jedno stalno mešajući kašikom sve dok ne potpuno istope pa ne vide se komadice žalatina u smesu. Mešati stalno sve dok ne ohladi u sobnoj temperaturi, zatim ovu smesu sipati u posudu sa jogurtom i voćem i dobro mešati. Dodati čokoladu na stine komadice tj, rendana i ponovo mešati. Smesu preliti u plastičan kalup ili čaše, možete kasnije servirati kao panakota ili ovako u čaši, možete čak i seći komad.... Ali prvo morati ostaviti u frižideru za nekoliko sati sve dok ne zgusne.
Predlažem da servirate sa voćem na vrhu ili sa sosom od čokoalde/sirupa od čokolade kao ovde.

Napomena i Varijacije
  • Jedino što bih menjala je ono sledeće
Koristila bih 2 listiće želatina u 100ml mleka, zatim bi ovo mlevela sa voćem a na kraju bih dodala jogurt i čokoladu. Ali sam pravila ovako...
(Stavila sam voće i malo mleka u multi a zatim sam počela da zagrejem još mleka da dodajem želatinu... Nije to greška ali kad bi prvom načinom napravila štedila bih mleka i jedan listić želatine. nije strašno. )
  • A možete i ovako, bez mleka:  Samo staviti kupine i šećer u šerpicu pa zagrejati/kuvati sve dok ne omekšaju, da budu kao marmelada. Onda skinuti sa vatre pa dodati listića želatina, mešat sve dok želatin ne potpuno istopi. Ostaviti u sobnoj temperaturi da se ohladi, stalno mešajući a zatim dodati smesu u jogurt. Mešati. Smesa je gotova pa možete preliti u kalupicama.
  • Takođe, htela sam da slatkiš ispadne ljubičaste boje ali imao bi kad bi koristila kupine. Sad je ružičaste boje.
  • Nije ispalo puno slatko ali nije ni kiselo. Ukoliko želite da bude slađe koristite duplo količinu šećera.
  • Ako želite da voćni ukus budu još intenzivnijji onda nemojte dodati čokoladu u smesu već samo kad servirate, kao dodatak. Komadice čokolade u smesu nekako ne pomažu da se osećamo pravi ukus voća.

4 коментара:

  1. Čokolada i maline su jako fina kombinacija. Nisam znala da ima i crnih malina.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ni ja nisam znala, prosle godine sam saznala dok sam u netu potrazila sta je to, kupina ili malina :-) ove nisu nimalo kisele. Ali vise volim kupine.

      Избриши
  2. Kupine su divne, ja sam pravila žele od kupina, kao džem ali procedjeno pa bude tamno ljubičasto i potpuno čisto, bez komadića, ako si u prilici da praviš, toplo preporučujem, divan ukus! I to sam pravila od prošlogodišnjih zamrznutih kupina iz vrta, tako da se odlično nose sa zamrzavanjem.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Na zalost nemamo puno kupina ovde u Grckoj, neki gaju u Severnom delu zemlje ali nema toliko da ih daju svuda sirm Grcke. Tako jako retko nadjem sveze a to samo u delicatesen prodavnice i to skupo... Evo nadjem jeftinije velike kolicine smrnute ali do sad kad god kupila otvorim kesicu i nadjem ove tamne maline umesto kupina. Kupine koje kupim sveze mislim da dolaze iz Holandije a nis vise od 15 u jednoj maloj kutiji od papira. Kad ih nadjem kupm ih i dodajem u sokovima, pravila sam i cizkejk. Vidi na ovaj link kako razlikuju one crne maline od kupine i od maline..https://kuvaricagr.blogspot.gr/2015/08/aromaticna-marmelada-sumsko-voce.html

      Избриши

šta vi mislite?