Verovatno pokvareni proizvodi

Šta uraditi ako budete žrtva proizvoda lošeg kvaliteta

Jeste li ikada kupili neki proizvod iz samoposluge a kad ste otvorili pakovanje da ga konzumirate primetlili ste da nešto nije baš u redu....?

A ako do sada niste, kad biste našli takav proizvod šta biste radili? 
Ima nekoliko verovatnih opcija
1.Bacite u smeće
2. Vratite se u mestu gde ste kupili ovaj proizvod i žalite se
3. Kontaktirate firmu.
Po mom mišljenju najčešće se desi ono prvo.  Sasvi mnormalno je da se obratite i njima koji su vam prodali ovakav proizvod, da se žalite ili da trađite da kupite nešto drugo, naravno pokažavši problematičan proizvod. Neki nemaj uhrabrost da to urade, pa bace proizvod u smeće, uzalud su trošili novac, pojma nemaju ako i drugi isti proizvod ima isti takav problem, ostanu bez toga što su poželeli,  možda taj problem im menja planove, na primer nešto su hteli da prave da pružu gostima, recept je već počeo ili sve ostalo imaju i spremni su da počnu sa pripremom... a sad ništa neće. Šteta! Katastrofa! Saznajte da najpametnijeje opcija broj 3.  Bar u Grčkoj.

Meni se nekad desilo da kupim neutralnu pavlaku, imala sam u vidu nešto konkretno da pravim a bez pavlake ne bih mogla nastaviti. Otvorila sam pakovanje pavlake i -sreća sam sipala pavlaku u neku posudu pre nego što  da krenem sa receptom...- tad sam primetila da u pavlaci postoje komadice kao da je pokvareno mleko u pitanju, kao da je mleko koji postane sir... Bljak! I naravno opasno! Ljuta, odmah zovem firmu proizvođača... telefonski broj se nalazi na pakovanje. Pitala sam ih šta moram da radim, jel da vratim pavlaku samoposluzi a kako sad da kuvam kad sam ostala bez pavlake a greška je njihova. Samo da znate to nije firma grčka, već danskog porekla, jedna firma jako poznata u Grčkoj a i u Srbiji...
Oni su mi rekli da će mi uskoro poslati drugu pavlaku a pokvarenu ako je moguće žele nazad tak oda rade test u laboratoriju i da sami provere šta je u pitanju, u čemu je problem. Ja sam stavila pakovanje u kesicu i čekala. Posle par dana došli su i doneli meni 3 pakovanja hladne pavlake, 2 pakovanja putera (slani i neslani)... i ne pamtim šta još ali pamtim da je ukupna cena za takve proizvode oko 15evra. Naravno nisam ništa platila, sve su to meni poklonili. 

Nekad sam kupila neki tečni sapun iz apoteke a primetial sam da aroma nije ista kao uvek. Ja imam jako osetljivu kožu, morala sam da pitam da li su nešto menjali ili samo paotekari ne čuvaju proivod dobro? jer ako su menjali meni je to opasno. Zvala sam firmu, ni sef nije ništa o tome znao. Poznaoto je da kad neka firma menja arome i sastojke mora da obavešti kupce o tome, reklamom ili da piše na poakovanje da proizvod ima novu aromu. Ništa od toga nije se desilo. Na kraju su mi rekli da nešto je drugačije, dodali su aromu dečijeg sapuna... a ona aroma je bolja... na kraju su mi rekli da će ova aroma ponov da menja... To meni ne zvuči baš u redu, meni zvuči da su nešto pogrčno su sigurno uradili. Naravno sapun iz apoteke je tako skup a ja nisam mogla da kupim novu, oni su mi poslali novi šapun, besplatno. Samo da znate da su mi slali sapun one stare arome i sastojaka, a posle nekoliko vremena su opet dali u tžište sapune one stare arome...

Nedavno mi se desilo da kupim viršle, jedne jako poznate grčke firme. Kad sam otvorila pakovanje viršle su bile bljak, kao da postoji gusta voda. Ja sam opet zvala firmu, oni preljubazni su i odgovorili zašto se to desilo, desilo se jer neko stavio pakovanje u kolicu, a posle odlučio da ih ne kupi ali nije ih vrati ou frižideru, kažu da je to zbog toga što je neko ostavio izvan frižidera ono pakovanje. Istina ili ne, pošto sam ja diplomirani agronom imama utičaj da je to najverovatnije istina. Oni su mi uskoro poslali 2 pakovanja takvih viršla, pakovanje salama na kriške i pakovanje salama sa jogurtom.. ukupna cena oko 15 evra, naravno nisam ništa platila, sve je to poklon. Ni ja nisam znala šta da pravim takvom količinom! Nisu  obavezno tražili one stare viršle nazada ali ja sam ih dala.

I opet, desilo mi se da kupim čokoladnu kremu, namaz od crne čokolade a u kremi postoje neke bubuljice... opet isto, oni su mi rekli da vratim proizvod samoposluzi, da kupim nešto drugo, čak i nešto iz druge firme... a oni će mi poslati novu. Objasnili su da je to neki problem zbog promene temperatura, stvarno bilo ledeno onih dana, možda neko ostavio kutije u hladnoći dugo a to je samo mast kakaoa. Ipka rekli su da ne jedem ovo i da će da salju drugu kremu. Kasnili su malo, ali došli su, doneli su puuuno proizvoda, žvake sa ukusom voća i žvake sa ukusom cimeta, čokolade mlečne i crne, čokoladni namaz sa lešnikom, napolitanke... ali na kraju nisu doneli ono što sam ja čekala i htela... To je čokoladna krema najpoznatije u Grčkoj ali sada ima neko drugo ime. 

Iskreno, mogla bih zvati Institut kontrola bezbednosti proivoda i hrane.... Ali nisam. Međutim, nije strašno da se kontaktirate i njima tak oda vam objasne šta je u pitanju, o čemu je probelm i da li je proizvod bezbedan ili je samo neka promena koja ne utične na zdravlje. A na kraju, ako Institut provere da nešto firma ne radi dobro biće firmi kazna i sigurno ako proizvod je opasan neće više biti na policama. Kazna može da bude čak i ako nešto ne uključuju u spisku sastojaka ili ako ne pišu da ovaj proivod se pravi u firmi koja ima i namirnice koje mogu izazvati alergije.

Ali vidite, kad bih samo bacila u smeće ne bih ništa imala. Kad bih išla u samoposluzi imala bih opet isto sa strahom o otme da li je i to pokvareno s obzirom na to da kutija sadrži više pakovanja kad nešto njima stigne... ili oni ne paze kad ostave proizvode u skladište..., ili bih dobila samo nešto drugo, otišla bih srećnija ali ne bih imala to što sam htela... Ovim trećim putem možete odmah da znate šta se desilo, da se žalite odmah njima koji prave ovaj proizvod, da budu oprezniji sledeći put, da znaju da u onoj samoposluzi nešto nije kako treba... možda.... I eto vidite ovako šalju još proizvoda, mada je važnije ono što će oni poslati isto ali najboljeg kvaliteta jer oni znaju kako da čuvaju proizvode, proizvode ne kasne ovde i tamo u kamionima ili možda zbog nekog službenikoa koji kasni ili nije oprezan i pažljiv.

Znači, sledeći put kad sumnjate o kvalitetu i bezbednosti proizvoda probajte da zovete firmu, sigurno je bolje. Možda i kontrolu da se obratite.


4 коментара:

  1. Slažem se, uvek treba reklamirati proizvod, a ako je kvaliteta kontrole omašila kod proizvodjača, važno je javiti im za slučaj d aje neki veći problem u pitanju. Kod nas, da kucnem u drvo, nisam imala problema sa kvalitetom proizvoda, ali tu i tamo dobijem ubudjale borovnice ili truli avokado, polupana jaja, mleko koje curi, iz samoposluge. Samo javim supermarketu, oni mi vrate novac a ja bacim proizvod.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti sto si je javila maya :-)
      Bravo, i meni su nekad dali novac nazad. Avokado nisam jos probala :-) Mi smo kupila jaja iz pijace a jednom nasla sama jaja bez zumanaca! Nismo opet od njega a sad ne kupimo z pijace jer vise volim da znam kad su se rodile a to pise na pakovanje u samoposluzi. Samo da znas da u svim proizvodima koji sadrze voce a voce ne vidis koriste se prezrele voce.. one koje kad bi videla ne bi kupila... na primer vocni jogurt, sladoled...sokovi... Zato najbolje domace!

      Избриши
  2. Wow, nikad nisam videla jaja bez žumanaca, baš interesantno! Hvala ti na informaciji za prezrelo voće, u stvari kad razmislim, ni ne čudi me. To je verovatno istina i za kupovne smoothie. Ja inače često jedem voćne jogurte, ali i sama pravim kod kuće kad god imam vremena, i mnogo su ukusniji.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bravo ti sto pravis sama, najzdravije je! ja sam isto pravila ali blender se pokvario a sad i multi takodje :-(... Ovom komentaru ti si mi dala inspiraciju mozda cu napisati jos jedan clanak o takvim proizvodima i zasto je bolje jesti domace. Ja vise ne kupim jogurte vocne jer sadrze i secer.:-) ali nekad retko mozda kupim neki deciji, one imaju plus vitamina...
      A sto se ono jaje tice sad ne znam da l je to istina ali u netu sam procitala da je to zbog hormona sto daju kokoskama da prave vise jaja:-( jadne, ljudi iskoriste ih. Bar velike firme imaju aparate i vide kakvo je jaje unutra. Uf, zato treba probati razno a ne samo od iste firme.

      Избриши

šta vi mislite?