Tiramisu sa rogačem

Tiramisu sa rogačem, bez kafe (i bez jaja).

Tiramisu bez kafe? Moguće! 
Pa ako mislite da ovo nije Tiramisu jer glavni su sastojci poznatog deserta sir i kafa onda slobodno ga zovite ''Nešto kao tiramisu''.
Bez jaja, bez kafe.
U zadnje vreme često konzumiram rogač, odnosno brašno od rogača što je zapravo mleven rogač, nekuvan. U tržištu postoji i prah od rogača, razlika je da onaj prah je pečen.
Od kad sam kupila ovo brašno od rogača, eksperimentišem i pravim razno... keks, kolače, panakote... no sam u netu našla recepte za napitak od rogača a firme koje su objavile preporučuju ovaj napitak za plodnost muškarca. Rogač bila skoro glavna hrana  dobe moje prababe, živeli su u Kritu a koristili su rogač čak i da budu nahranili decu i bebe. Ona rodila 9 deca, među njima i blizance! Ponosna sam i veoma srećna. Možemo samo da se divimo takvim ljudima koji su živeli u veoma različitim situacijama bez pogodnosti savremenog života ipak su živeli skoro sto godina, možda i više, a naravno su se hranili veoma zdravo. 
Ako ste imali priliku da probate brašno od rogača u kolačima ili drugim receptima onda primetili ste da ukus podseća na kafu. Neki pišu da podseća na čokoladu pa zato koriste brašno od rogača umesto kakaoa a neki pišu da ukus liči na ukus kafe. Ja mislim da liče više na ukus kafe ili možda nešto između kafe i čokolade. Zato sam imala ideju da ga koristim umesto kafe tokom pravljenja Tiramisua. Imala sam sve sastojke da pravim Tiramisu, ali znam da će malo od biksvita/piskota Savajar (Savoiardi) ostati pa mislila sam zašto da ne probam nešto novo? Dakle, umočila sam ih u napitku od rogača, probala sam sa kremom od tiramisua i nije imalo veliku razliku, pa tako sam pravila jednu porciju. 
Ako želite da pravite čitav Tiramisu ovako, ova količina napitka je sasvim dovoljna za sve biskvite a ne samo za jednu porciju. 
P.S. Oni koji su probali rekli su da nema razlike i da niko ne bi primetio da je rogac -a ne kafa- u pitanju. Meni se jako dopadalo, sledeci put cu opet ovako napraviti. Zdravija je verzija!

Sastojci
200ml mleka
kašika braon šećera
vanilin šećer
malo cimeta
kašika brašno od rogača.

Sve dobro zagrejati u džezvi stalno mešajući kašikom, Ostaviti da se ohladi u sobnoj temperaturi pa umočiti biksvite/piskote Savajar (Savoiardi) za Tiramisu, sa strane sa šećerom...

A sad bez sumnje dajemo i decu, nema ni kafe :) 

Ako niste još primetili moj recept za Tiramisu se nalazi ovde .

Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?