Posni čokoladni kolač

Posni kolač sa čokoladom i orasima

Posni kolač sa čokoladom. Ukusan, jednostavan, lagan, mirišljav. Bez jaja, bez mleka, bez putera.
Tako sam umorna, ipak kreativna.
Imala sam crnu čokoladu, ne pamtim za kakav recept sam je kupila ali nisam još pravila nešto čokoladno. Imala sam par ideja ali nisam pravila ni jednu ni drugu. Pre nekoliko dana sam kupila novi kalup za torte, 24cm. To je već drugi kalup takve veličine -na red- što kupim jer onaj prvi posle prvog korišćenja pokvarilo se. Danas probam ovaj kalup, dok u prvi veći kalup što već imam postoji Fanuropita, posni kolač takođe.

Sastojci
250gr mekanog brašna
50gr crne čokolade za kuvanje 72% kakaoa
100-150gr šećera
kašika braon šećera
3 klinčica, mlevenih
1/2 kašičica cimeta
kašičica sode bikarbone
sok 2 svežih pomorandža
150gr margarina
vanilin secer
suvo gvožđe, nije obavezno.

a za dekoraciju
  • 50gr crne čokolade za kuvanje 72% kakaoa
  • kačićica maslinovog ulja ili nimalo maslinovog ulja...
  • nekoliko iseckanih oraha
  • ili prah šećer
U posudu staviti sok sa šećerom, cimetom, klinčićima i doadti sodu bikarbonu. Mešati kašikom i vidićete da biće pena. To znači da će kolač biti veliki bez jaja ;) Ako ne bude pena onda žao mi je, vaša soda ne radi više, pokvarena je.
Umutiti mikserom. 
U šerpici zagrejati margarinu i dadati čokoladu u ovu šerpicu. Skinuti sa vatre i mešati kašikom sve dok čokolada ne potpun oistopi. Sipati smesu u prvu posudu. Dodati malo po malo brašno kroz cediljke. Mešati mikserom i na kraju doadti iseckane orahe. Ja stavim orahe u avanu sa tučkom i ovako mlevem ih. Kad bih imala suvo gvožđe dodala bih.

Ako nameravate da dodate suvo gvožđe onda prvo dodati malo brašna iznad njih a zatim staviti ih u cediljku da ide višak brašna. Brašno treba da ostana na njihovoj površini jer to će pomoći da ne padaju na dnu dok se kolać peče. Mešati kašikom ili mikserom na kratko.
Smesu sipati  u kalup na pek papir i peći u zagrejanoj rerni na 180 stepeni za oko pola sata, gotovo i pečeno je kad u centru stavimo nož a nož izađe bez tragova testa na površni.
Ostaviti da se ohladi u sobnoj temperaturi. U ben mari istopiti čocokladu i na kraju dodati malo maslinovog ulja, to će pomoći da ne bude čokolada čvrsta kad se ohladi pa da se komad/porcija bolje seče.
Preliti kolač istopljenom čokoladom i dodati orahe na vrhu.
Ili jednstavno dekorisati prah šećerom.



Kolač ispadne jako ukusan, nije gorak, nije ni previše sladak. Važdušast je i mekan. Mogla bih reči da je to jedna posna sokolatopita. Dok sam spremila slike da ih objavim u blogu... nestala je polovina kolača!! 
U kombinaciji sa bananom!
Napomena
Cokolada sto sam koristila sadrzi vaniliju(vanilu)

Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?