Hleb i štapići od kukuruznog brašna

Hleb i štapići od kukuruznog i pšeničnog brašna, sa semenkama.

Još jedan predlog za kricinja, sad neutralnijeg ukusa.

Napravila sam štapiće sa cveklom, sa batatom, sa sirom a sad pravim ove jednostavnije, koristeći brašno od kukuruza. Jednsotavniji ali isto zanimljivi.Dodaje se samo mlao kukuruznog brašna pa tako je tekstura testa i hleba prijatnija nego kad bismo dodali više.
Meni se ne dopada hleb koji se prodaju kod pekara, ili teško je naći onakav kakav se meni dopada. U zadnje vreme prave i prodaju hleb koji više liči na sunđer.. nekad miriše na amoniju, nekad na cimet jer oni stave u pleh gde su stavili i pite sa cimetom... kora je tako tvrda a unutrašnji deo je tako važdušast da ako pritisnem među prstima neće ni centimetar ostati...
Više volim da pravim sama i da jedem hleb HLEB, bez sredstva za vazdušasto i svetlije testo.

Sastojci
200gr pšeninog brašna
50gr kukuruznog brašna
1/2 kašičice soli
manje od 1/2 kašičice šećera
kašika maslinovog ulja
kašičica suvog instantnog kvasca
semenki suncokreta
malo susama
zrno maka
150ml mlake vode.

Sve sastojke -osim semenki- mešati u jednoj posudi. Od teste formirati loptu, staviti u posudu koju ste već premazili maslinovom uljem pa ostaviti da bude duplo veličine, prekrivena peškirom.

Nakon 40minuta ponovo mešati testo i formirati hleb ili stapiće ili ovako pitice, piticu ćete napraviti ako rastanjite malu količinu testa dlanom tako da bude ravna, ili ako vam je lakše koristeći oklagiju.
Da budete dekorisali sve ovo semenkama onda u jednu posudu sipati oko 150ml vode i kašiku šećera pa mešati dobro. U jednu drugu posudu staviti mix semenki. Prvo umošiti štapice u vodi pa odmah u drugom posudu sa semenkama tako da se dobro zalepe na površini. A što se hleb tiče pošto je teško da umočite hleb u vodi samo koristite silikonsku četkiću za namirnice i premaziti površinu vodom sa šećerom.
Dekorisati semenkama. Peći u zagrejanoj rerni na 200stepeni sve dok ne lepo porumene i ne zalepe na dnu tepsije/pek papira. Brze se peku stapići, onda pitice no hleb malo više kasni.

Danas u prirodi.

4 коментара:

  1. I ja imam veliki problem sa pronalaženjem dobrog hleba ovde u Engleskoj, a kod nas u Srbiji se prodavao najbolji hleb na pijaci, isti kao što je baka na selu radila. Tako da hleb sada mnogo manje jedemo, a kad imam vremena napravim u mašini za pečenje hleba (breadmaker), i bude sasvim ok, iako ne baš isti. Jako volim baš ovakav sa malo kukuruznog brašna i semenkama, a dobri su i kad se stavi malo griza. Ipak, kad se ručno radi, i kad se testo polako diže, bude najbolji :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tako je maya,hvala ti na komentaru! Ja sam i danas opet napravila ovom testom pitice (ravan hleb), naljuti me hleb iz pekara, više liči na sunđer nego na hleb. Nemam mašinu niti sam pravila sa grizom ali probala sam iz samoposluge, lepo je, sad si mi dala ideju da pravim i ja, ali koliko griza da stavimo? Ako znaš reči i meni :)

      Избриши
    2. Hej Demi, evo me sa receptom. Ovaj recept je za mašinu, ali mislim da kad pogledaš recept i proces, mižeš da prilagodiš ručnoj izradi. U receptu se spominje "basic bread programme" i to sve ukupno uzme oko 3-4 sata, sve sa mešanjem, dizanjem i pečenjem, ali se diže na toplom, tako da ručno radjeni možda treba duže.

      SEMOLINA BREAD
      This wonderful, light and airy loaf has a crisp yet chewy crust and a warm yellowish interior. It’s delicious served in chunks with soft, runny cheese and is perfect with pâté. Make the most of this irresistible bread by eating it fresh on the day it’s baked.

      FOR THE OVERNIGHT SPONGE
      125 g very strong white bread flour
      ¼ tsp instant or fast-acting dried yeast
      150 ml water

      TO FINISH THE BREAD
      175 ml water
      4 tbsp olive oil
      250 g semolina
      2 tsp salt
      2 tbsp sugar
      150 g/ 5 ¼ oz/ 1 cup very strong white bread flour
      2 tsp instant or fast-acting dried yeast
      glaze/ topping (optional)

      To make the sponge, mix together the ingredients to form a smooth, thick batter. Cover with a tea towel and leave to ferment overnight (or for 8–12 hours).
      When you are ready to make the bread, pour the water and oil into the breadmaker bucket, followed by the fermented overnight sponge. Cover with the semolina and then the salt, sugar and flour. Finally, sprinkle the yeast over.
      Fit the bucket into the breadmaker and set to the basic white programme. Once cooked, carefully shake the loaf from the bucket and stand the right way up on a wire cooling rack. Brush with your chosen glaze and add any topping (if using). Leave the bread to cool for at least an hour before cutting and/ or removing the paddle if necessary.

      Избриши
    3. Vau hvala ti dugo si pisala ja sam mislila samo koliko treba griza a koliko brasna:-) Zvuci duga procedura i lici na to sto mi zovemo hleb sa prozimi, nisam sigurna jel to isto jer nisam probala da sama pravim prozimi. Ali ako nekad posetis moju zemlj kupi hleb sa prozimi, super je! A sta znaci "mizes" jel mislis mozes a jel to znaci da mogu praviti kako treba rucnom radom? :-) hvala.

      Избриши

šta vi mislite?