Ružičasti štapići.

Kricinja od cvekla sa vinom i semenkama

Kricinja lepe jarke -prirodne- boje i super izvor vlakana i vitamina! Super zdravo predjelo, doručak... nešto za svaki trenutak.
Kricinja. Tako se zovu u Grčkoj. Tek sam sinoc saznala da postoji i grissini, verovatno to je reč/pecivo italijanskog porekla, slično ako ne isto! Moj deda je uvek kupio kricinja i dao i nama kad je došao kući. Ja volim d akupim kricinja sa raznim semenkama pa danas pravim jednu jaku zanimljivu kombinaciju... Nešto prijatno na izgled ali i na ukus! Grčka kricinja od cvekla! Ružičaste boje!
Reč je o hrskavim štapićima koji se peku u rerni, u stvari to je hleb u obliku štapića ali pošto je tako tanak nije mekan. Juče sam saznala da postoji i


Sastojci
  • 2 glavica cvekla, male veličine, kuvane.
  • prstohvat soli
  • kašika suncokretovog ulja
  • 250gr pšeničnog brašna 
  • kašičića šećera
  • kašičića instantnog kvasca 
  • zrno maka 
  • malo susama
  • 100gr semenki suncokreta
  • 150ml mlake vole.
  • 1/2 šoljice belog vina 12% alc. 
i još
  • šolja vode
  • 2 kašika šećera
U posudu staviti prstohvat soli, brašno, ulje pa u centru staviti kašičiću šećera i kvasac. Iznad kvasca sipati 150ml mlake vode. U avanu sa tučkom mleveti zrna maka (1 kašičića) pa dodati u smesu ovako mlevenim. Ne garantujem da ćete dobiti takvu prelepu jarku boju ako kupite one već pećene ili kuvane cvekle koje se prodaju na policama samoposluge.. Ja nikad nisam kupila takve već uvek kuvam sama sveže cvekle. Oljuštiti kuvane cvekle i viljuškom pravite ''pire'' kao na slici, što sitnije možete. Dodati ovaj ''pire'' od cvekla u posudu. Rukama napraviti testo, dodati vino. Ponovo dobro mešati rukama pa formirati testo u obliku lopte. Staviti testo u čistu posudu. Ovu novu čistu posudu treba premaziti uljem (1 kašičića). Prekriti plastičnom fojlom ili peškirom i ostaviti testo tamo za 40min ili za sat vremena da bude duplo veličine. 
Zatim uzmiti malo od testa i na radnoj površini napraviti duguljaste stapiće tanke kao olovke. 
U tanjir sipati šolju vode i dodati 2 kašika šećera. U jednu posudu staviti semenki suncokreta, susama i maka, a ako želite i semenki lana takođe. Umočiti svaki stapić u vodi sa šećerom na kratko pa odmah u semenkama. To će pomoći da se lepo zalepe na površini. Lepo ih rasporediti na pek papir na pleh i peći u zagrejanoj rerni za pola sata na 180stepeni.

Napomene
  • Razlog što sam koristila suncokretovo ulje jeste zbog toga da se ovako bolje oseća ukus cvekla. Naravno možemo koristiti maslinovo ulje umesto toga. Biće još zdravije!
  • Trebala sam da ih pravim još tanjim jer dok su bilil u rerni bili deblji ali sledeći put biće bolje!
  • Sad pamtim... debljna pre pećenja treba da bude 0,5cm a ja sam pravila duplo. Ali nema veze, kupila sam i deblije kod pekara i super su.  
  • Ukoliko pripadate grupi ljudi koji zzbog nekog zdravstvenog razloga izbegavaju konzumiranje malih zrna onda pravite ih bez onaj zadnji korak, znači bez semenki na površini.
Varijacija
Možete dodati malo semenki lana takođe. Biće prava vitaminska bomba i sadžiće još omega3 masnih kiselina.
Možete peći manje/kraće ukoliko ih ne volite hrskave nego mekane kao hleb, naravn oako ih pravite malo deblije kao što sam i ja pravila na slici. Ja sam ih pekla oko 20min ali bili su mekši pa sam ih vratial u rerni za nekoliko minuta. 

Pročitajte ovde više informacija o suncokretu i zapamtite da nije samo suncokret što obogati vitaminama ovo predjelo! Već i zrno maka što sadrđi masnie kiseline omega3 koje su tako potrebne organizmu! A ne samo to... Već svi znamo da je susam izvor dugovečnosti... da ne spominujemo lekovito dejstvo cvekla. I naravno... puno ima vlakana. Tako volim da se hranim!

sa gčkim jogurtom i medom
Pogledajte takođe
Batat štapići
Đevrečići od povrća
Kricinaki sfoljatini

Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?