Kolač sa brašnom od rogača

Keik harupalevro

Crn kolač
U zadnje vreme veoma u modi zdrava ishrana, neka druga koja ludo zovu hrono ishrana a ljudi se sasvim iznenađeno setili da je dobro jesti žitarice, zdrave namirnice i raznih zrna što su naše prababe i pradedovi jeli svakodnevno... Ja sam protiv takve savremene moderne dijete s obzirom na to da su to samo mode i način što ljudi misle na toga mene ostavi ravnodušom... (zdrava ishrana sadrži sve a ne samo povrće ili retke vrste žitarica i ''superfoods''...) zato što ja jedem tako svakodnevno, moja je ishrana puna antioksidansa i vitamina. I zato što sam ja jela plodove rogača odavno, čak iz detinjstva, još uvek pamtim kad sam bila mala, tako mala da nisam ni u školi bila a moja baba me je uvek častila plod rogača iz sela. Sad su ljudi iznenađeno otkrili da postoji takav plod i da se jede. Jedno dobro što se desi jeste ono što proizvođaci su pravili razne proizvode od rogača, na primer brašno.
To sam videla u jednoj prodavici pre par godina a pre nekoliko meseci sam ga našla na policama jedne samoposluge blizu mene. Htela sam da kupim ali bilo je preskupo a osim toga ja sam već dugo kupila peciva od takvog brašna a nisam ih sama pravila. Prekjuče sam ponovo našla ovo brašno i kupila sam, cena je ok a količina dovoljna. Brаšno od rogača sadrži 3 puta više kalcijuma od mleka. Takođe sadrži dosta vitamina na primer vitamina kompleksa B i D, A, gvožđe i magnezijum ali i fosfor. Plod rogača smanjuje holesterol.
Kad sam otvorila kesicu mirisalo na čokoladu. Ne kao kakao već kao čokolada! 
Kad sam ga dodala u smesu dok sam pripremila kolač mirisalo nekako gorko kao zagoreno nešto (nikako nemojte misliti da moj kolač miriše kao zagoreno), nikako nije bilo ukus onih medenih plodova iz detinjstva. Čekala sam d se peče kolač...
Tad miris više liči na ono što sam tad jela. A kad se kolač ohladio u sobnoj temperaturi i probala sam... mogu reči da je ukus nešto kao kafa sa kakaom a ne kao čokolada ili kakao kao drugi pišu u netu. Mogla bih reči da ostavi ukus od Tiramisu na usta... Ako vam se dopada Tiramisu onda mislim da  i ovo ćete zavoleti. Ukus nije isti sa ukusom plodova rogača, onaj je skroz nezaboravan... kao i moja baba. 
Nije da nije kolač ukusan, naprotiv je jako zanimljiv. Ali nije kao plod od rogača... onaj ima ukus čokolado-meda! Pa možemo reči da ukus liči ali nije isto kad jedeš plod!
Čudno je kako je ovaj kolač bio pečen samo za pola sata dok druge pečem više!!!
Ovu kolač posvetim mojoj babi, kao i čitav blog. Tako da zna d nisam je nikada zaboravila i još uvek mi je u srcu. 

Sastojci
  • 120gr braon šećera
  • 150gr margarina
  • 200gr pšeničnog brašna
  • 100gr brašna od rogač 
  • 120ml mleka 1,5% masnoće
  • 3 jaja
  • vanilin šećer
  • 3 klinčica, u prahu.
  • malo cimeta
  • 2 kašičica praška za pecivo
  • nekoliko suvog grožđa, sultanina
  • nekoliko suvih borovnica 
  • sok od 2 pomorandža.
a za dekoraciju
  • 100gr bele čokolade za kuvanje
  • nekoliko zrna nara
U soku pomorandža umočiti suvo voće.
Umutiti jaja sa šećerom i vanilin šećerom koristeći mikser... sve dok ne dobijati kremastu smesu. U šerpici istopiti margarin u laganoj temperaturi, dodati mleko da sve sipati u smesu. Dodati klinčiće i cimet. Dodati mix brašna i praška za pecivo mal opo malo i kroz cediljke dok stalno mešaate mikserom. Ocediti svuvo voće, sipati iznad njih malo brašna a koristite cediljku jer trebaće nam suvo voće bez puno brašna. Suvo voće staviti u smesu i mešati ponovo, lagano. Sok od pomorandža se ne dodaje u kolaču. Peći u zagrejanoj rerni na 160-180stepeni. Biće gotovo/pečeno kad u centu stavite noz a noz izađe bez tragova testa. Ostaviti da se ohladi u sobnoj temperaturi. Zatim dekorisati istopljenom čokoladom i narom. 



2 коментара:

  1. Divna priča o rogaču i uspomeni na tvoju babu. Nisam ništa do sada spremala sa rogačem ali bih volela da probam. Videla sam da ima da se kupinkod nas. Primetila sam da često koristiš klinčić. Juče sam i ja kupila da mi se nađe i planiram u neke keksiće da ubacim za probu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti Milena! Pažljivo s klinčićem, samo malo je dovoljno. ja ih rendam ovako među prstima. A ja ono što sa m videla u samoposluzi i mislila sam da je to mini rum bilo je boja u flašici... Šteta.. Kod nas ima neke firme koje prave dosta proizvoda od rogača, saznaću gde ih ima blizu mene i najverovatnije ću kupiti plod od rogača ponovo! <3 Stvarno ako vidiš u netu sve možemo da pravimo sa prahom/brašnom od rogača, mislim sve što rpavimo kakaom možemo i time.

      Избриши

šta vi mislite?