Karamel Donuts KuvaricaGR

Vazdušasto testo sa nadevom od karamele. Prženo ili pečeno.


Mekani ogromni karamel prsteni i srca...

Juče sam napravila kolač od crvenog čaja jer mislila sam da je zdravije od donuts-a. Uzalud. Manje koštalo ali ima više od dva puta više šećera, više putera... više jaja... :( plus nekako dosadila sam se da pravim i da jedem kolač. Htela sam iz početka da pravim donuts.
Donuts, Lukamades, Berline, Krofne, Tiganites Verolinu...testo za piroški. Sve sam to pogledala i pažljivo pročitala, pratila sam spotove raznih kuvara i poslastičara iz Grčke, iz Nemačke, iz Srbije... a na kraju sam odlučila da pravim ovo, kako sam ja mislila da je bliže na to što sam htela i sanjarila. Pravilno pravljeni donuts ne upiju ulje u koje se prže, sadrže manje šećera, manje jaja i manje putera od kolača. Ipak zavisi čime se serviraju/napun, koja im je dekoracija. Iskreno ono što sam ja pravila nije lagana verzija...Ovaj namaz karamele se pravi od šećera, putera i pavlake plus sadrži dosta mleka sa šećerom. Zabranjena ideja za ovaj blog! Ali imam ideju za laganu verziju! Pravila sam pržene i pečene. Pečene su zdravija verzija, naročito ako ih ne napunimo karamelom ili ih ne napunimo uopšte! Dodala sam malo braon šećera na površini pre pečenja! Sasvim dovoljno! Moja donuts sadrže koricu bergamota i vanilju, tako su ukusne da svaki dodatak može izbegavati!
U netu možete pronaći recepte za donuts koji izgledaju kao kolač a nikako ne liče na ono što sam probala kad sam studirala. Neki dobiju testo tako gusto i tvrdo da nikako ne liči na lukumades što mi kupimo dok smo na plaži u Grčkoj...  (U Grkoj se prave i prodaju lukumades umočeni u kristal šečer! Bez nadeva i posni su.)
Evo kako sam ja pravila i srećna sam rezultatom.
Testo je baš kako treba da bude! Tako mekan, kao pamuk. 

Sastojci
  • 300gr brašna za Cureki/brioche
  • malo soli
  • 50gr šećera
  • 2 žumanca
  • 100gr kravljeg putera u sobnoj temperaturi
  • 120mleka
  • 2 kašika vode
  • 15gr svež kvasac
  • vanilin šećer
  • rendana korica bergamota
  • 400ml suncokretovog ulja
i još
  • kašičica šečera
  • 2 kašika vode
fil
  • namaz od karamele ili marmelada (ja sam koristila od borovnica)
  • namaz čokolade.
dekoracija
  • prah šećer ili istopljena čokolada za kuvanje, bela ili crna ili kristal šećer za grčku verziju.

U posudi umutiti puter sa šećerom. Zatim dodati zumance u smesu. 
Zagrejati mleko i par kašika vode sve dok ne bude mlako. Skinuti sa vatre i dodati kvasac. Mešati dobro kašičicem sve dok se ne vide komadiće kvasca. Dodati kašičicu šećera i mešati. Ostaviti za deset minuta najviše. Iskreno ja sam mislila da ovaj kvasac neće nikad da bude kao pena a kad je prošlo deset minuta ja sam mešala i smesa bial kao pena kapucina!
U drugu posudu staviti brašno, rendanu koricu bergamota, vanilin šećer. Dodati mix mleka/kvasca, smesu putera i zamesite testo, mekano glatko i elastično. Ako testo stalno zalepi na prtima onda staviti prstima malo brašna ili staviti malo brašna na površini testa i nastaviti. Formirati loptu i ostaviti da stoji na toplom mestu, prekriveno plasti;nom fojlom ili u posudi što smo premazili kašičecem maslinovog ulja, za sat vremena.
Testo podeliti na dva dela. Rastanjiti prvi deo testa tako da bude debljine od 1cm. Koristiti šolju da napravite krugove i poklopac jedne flašice da napravite krug u centru. Izvaditi onaj mali krug tako da ostane rupa. Testo što ostane koristiti ponovo... ponovo napraviti loptu  i ponovo rastanjiti i.t.d.. Ponoviti drugom delom.
Ostaviti na radnoj površini na pek papir da budu duplo veličine (prekriti peškirom) a zatim ih pržiti u vručem ulju. Koristiti dosta ulja jer donuts treba da budu na površini ulja a ne na površini tiganja ili šerpe. Pržiti dobro sa jedne i sa druge strane sve dok ne lepo porumene. Smanjiti temperturu da se ne zagore. Staviti na salvete, ostaviti da se ohlade u sobnoj temperaturi. Napuniti poželjnom nadevom i dekorisati po želji.
Ukoliko želite da ih dekorisete kristal šećerom onda kad su još vruće staviti na salvet za nekoliko sekundi da ide višak ulja a odmah u posudu sa šećerom.
Ja sam ih napunila koristeći onaj aparat što koristimo za dekorisanje torta. Ako toga nemate onda seči ih i premaziti/napuniti marmeladom/kamarelom/ganazom čokolade.

Pečena verzija
A što se one pečene tiče ja sam u posudu stavila belance jednog jaja i malo vode, umutila viljuškom a silikonskom četkićom sam premazila površinu. Dodala sam braon šećer. Peklča sam ih u zagrejanoj rerni na 180 stepeni sve dok ne lepo porumene a lako odlepe od pek papira.
Sledeći put ću sigurno napraviti više pečenih!

I jedna i druga verzija ispale su jako mekane i vazdušaste ali to ne znači da su prazne unutra, nego lako je filovati! Ponosna i srećna sam što su ispali ovako!
Napomena
Nisam baš sigurna da li sam malo više pekla ali čak i kad sam smanjila temperaturu moji donuts su nastavial d se brzo porumene. Nisu zagorene već one u prodaju su svetlije boje. Bojala sam se da neće biti skroz pečeno kad je imalo svetliju boju. Sledeći put biću strpljivija i proveriću pre nego što da nastavim.  Izgleda malo tamnije boje alil mekano je i ne miriše lose. One sa kristal šećerom su najukusnije! 
P.S. Kalupice u obliku srca nemam niti sam našla one kakve sam ja htela pa sam sama sekla testo u obliku srca.  
Svima koji su probali se jako sviđaju. 

Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?