Svetosavske perece

Svetosavske perece ažuriran recept

Recept kako je uspešan
Istina je da sam već objavila recept za Svetosavkse perece. Istina je da sam prvi put probala da napravim  recept kad su i ostale kuvarice koje imaju blog napravile svetosavske perece po receptu jedne žene koja takođe ima blog. Pravila sam i ja moju varijaciju, ne po receptu baš one žene već čitavši kako su pravile recept još 2 žene koje imaju blog i čitavši i u netu druge recepte za svetosavske perece, pa sa otkrila da su sastojci isti. ipak kad sam objavila moj recept ovde dodala sam link do originalnog recepta jer to su bili uslovi one igrice. Nikad ne želim da ušestvujem u takvim igricama ponovo, nisu mi lepo ponašali i imam loš utisak i iskustvo, zato sam i brišala onaj post pa kasnije kad sam blog imala samo za mene objavila sam moj recept u mom blogu ali kad je blog bilo opet dostupan svima ona prva žena nekako se ranila, to nisam htela, iskreno nisam pamtila da sam imala i onaj recept objavljen kad sam ponovo imala blog dostupan svima. :( Stvarno sam zahvalna što je ona pokazala svima kako se prave svetosavske perece. Zato sam dodala link -mada po mom mišljenju recept nije bio baš isti, ali iskrno tamo sam prvi put videla...- i izvinjavala sam se.
Danas je opet dan Sv.Save. A ja još jednom pravim svetosavske perece. Još uvek nisam sigurna po koji recept sam pravila, bilo je više od 3 recepta što sam videla i čitala i pravila sam jednu kombinaciju. _na primer oni stave vodu i mleko, ja pojma nemam zašto dodajemo vodu, ali možda i znam ali nisam sigurna, kad sam probala po njihovim receptima da pravim svetosavske perece imala sam neke male probleme na primer testu trebalo još puno brašna, nekako bilo teško da formiram perece... nekad se bojala da će bit igorko jer brašno je bilo manje nego treba za takvu količinu kvasca.. Dakle sam pokušavala d apravim kako misli mda je bolje i kako odgovara grčkim porizvodima. Ja nisam koristila ni oštro brašno ni onaj tip 400 što pojma nemam šta je to... Istina je da nisam Srpkinja a to nije deo moje tradicije niti recept mog naroda, istina sam u netu saznala o tom receptu, ne samo dok sam imala blog već i pre nego što da krenem blogiranjem znala sam o tome i čitala sam recept o tome negde u netu. Dakle danas sam opet čitala recept tamo kod prve, druge pa i treće kuvarice... i moju kako sam imala napisanu da vidim razlike. Sitnice i detalje ipak dovoljne.. ja ne moogu dodati toliko tečnostikad koristim ovo brašno što koristim, neki koriste masti ja nikad nisam niti neću... Stvarno ne znam da li je svaki recept isti ili ne, neko ih smatra iste a neko ne. Nekako mislim da pravim moju varijaciju baziran na recept što sam tad pravila ali koja je već slična kod drugih kuvara u netu. Hvala svima na informacijama i hvala što naučite i druge ljude širom sveta da prave ovaj recept. Samo ja znam zašto nastavim da pravim svetosavske perece i to 27. januara. Pišem ponovo recept kako sam danas pravila, danas nisam imala nikakv problem sa receptom, mislim sve je bilo lakše ovako. Pišem da pamtim kako sam pravila jer kad gledam recept kod jedne i druge pa kod treće ni ja ne znam šta je tačno, tako su male razlike ipak dovoljne da brinem dok ih pravim.
Dakle, nikad nisam koristila oštro brašno, ne znam kako utiče u recept i kako bi isti hleb ispao kad bismo koristili oštro umesto drugog brašna. Ne znam šta je tip 400.
Ja koristim mekano brašno koji sadrži enzime proteolize i a-amilazu, i brašno obično, od pšenice , brašno koje nije oštro. Koristim suvi instanti kvasac, extra devicansko maslinovo ulje,
300gr običnog pšeničnog brašna

300gr mekanog brašna sa enzimom a-amilaza i enzim proteolize.
9ge suvog instantnog kvasca
kašičica šećera
2 kašičice soli
200ml mleka 3,7 masnoće
200ml vode
100ml extra devicanskog maslinovog ulja

Ovako sam danas pravila recept i bilo je prijatno i lako da pravim perece. U stvari najviše volim da pravim u obliku okruglih pletenica, danas sam takođe pravial i u obliku srca. Mleko i vodu sam zajedno zagrejala u istoj šerpici. Dodala sam i malo susama da vidim kako će ispasti.
U posudu staviti prvo so, zatim brašno, u centru napraviti mesto pa staviti šećer, kvasac, pa iznad toga sipati tečnost tj. mleko/voda mix a na kraju dodati na ivicama ulje. Rukama napraviti testo, formirati loptu. Valjda će vam trebati još 50gr brašna.
Peći u zagrejanoj rerni na 200stepeni tačno za 20minuta a oko 10'-5' pre kraja, kad je sve gotovo ali treba još vremena da se porumeni... dodati preliv kašičicem.



Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?