Hobotnica sa rezancima i povćem

Rezanci sa jajetom sa hobotnicom i povrćem


Mediteransko glavno jelo pun aroma


Meni se najviše dopadaju rezanci sa jajetom u testu. One su najukusnije, ukus im je ''bogatiji'', intenzivniji. Sviđa mi se da ih konzumiram jednostavno sa paradajzom i sirom ali i da ih kombinujem kao na primer danas, sa hobotnicom.
Ideja o takvom receptu pripada jednom od najpopularnijih kuvara Grčke. Zove se Akis i nekad imao svoju emisiju na tv. Tamo sam videla recept i već sam jednom probala i bila sam oduševljena. Ipak menjala sam nekoliko detalja pa danas predstavljam recept nakon njegovog odobrenja... naravno.
Originalan recept se nalazi na sajt akispetretzikis.com/el, ovde

Ja sam umesto ljute paprike koristila papriku slatkog ukusa. Nisam koristila Ouzo ni sirće već samo crveno vino. Dodala sam pelat i naravno koristila sam rezance sa jajetom a ne one posne. Dodala sam malo suvog bosiljka i izbegavala sam koricu limuna. Mada nisam koristila ljutu papriku recept mi deluje ljutog ukusa, mozda zbog kombinacija aromatcnih biljaka. Ipak volim ljutu hranu. Procedura je malo drugačija takođe ali ja poštujem autora pa tražila sam dozvolu da objavim recept čak i ovako...


Sastojci
  • 500gr hobotnice 
  • glavica crnog luka sitno iseckana
  • 1/2 čena belog luka 
  • lovor list
  • malo soli
  • malo bibera
  • malo maslinovog ulja
  • malo suve majčine dušice
  • malo suvog bosiljka
  • malo začinske mlevene paprike slatkog ukusa
  • jedna zelena babura paprika iseckana na kockice
  • rogač paprika iseckana na kockice
  • kašičeca pelata
  • sos svežeg paradajza
  • 2 paradajza iseckane na kockice
  • šoljica crvenog vina 12,5% alc.
  • 400gr širokih i kratkih rezanaca sa jajetom u testu 
U velikom tiganju u maslinovom ulju dinstati hobotnicu iseckanu na komadice. Sipati vino i ostavit ida se kuva sve dok alkohol ne ispari. Dodati paprike, crni luk i beli luk, lovor list, majčinu dušicu, začinsku papriku, biber i mešati sve dok porvće se ne dinsta. Dodati paradadajz i sos paradajza sa pelatom. Mešati i nakon par minutica dodati vode. Dodati oko 250ml vode ali zapamtiti... trebaće da dodamo vode vrlo često s vremena na vreme sve dok hobotnica ne omekša a to će trajati sat vremena. Poklopiti i ostaviti da se kuva u umerenoj temperaturi. Na kraju ne treba da izgleda kao supa već kao gust sos.

U jednoj šerpici kuvati rezance u vodi gde ste dodali mal osoli i malo maslinovog ulja. Ocediti. Preliti maslinovom uljem. Dodati rezance u sosu hobotnica, mešati, dodati i malo suvog bosiljka i servirati!

Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?