Kesten plodovi i torta od kestena, čokolade i oreo keksića.

Torta od kestena, čokolade i oreo keksića

Kesten plodovi: Šta od njih možemo napraviti plus jedan recept.

 

Prvi put kesten u mojim receptima... 
Draga komsinica gospođa Harula koja je takođe divna kuvarica mi je pre par dana dala puno kestenova!


Kako sam srećna, ovih dana vidim ih u samoposluzi ali nisam mogla ili nisam još stigla da kupim. To su kestene ''domaće'', ona gaje drva kestena. Zahvalna sam. U Grčkoj gajenje kestena je malo teško i retko ali imamo nekoliko vrsta kestena. Najviše ih konzumiramo pečene... Postoje ljude koji peku ih na ulici i prodaju ih u papirnoj kesici, isto kao leti se prodaju kukuruze..., koje mi zovemo ''lutke''. Konzumiram ih kuvane takođe ali meni najviše dopadaju nekuvani.
Imati toliko kestena prestavlja se pravi izazov, mada mi se ne sviđaju kolači sa ukusom kestena, naročito onaj sladoled... mogla bih pokušavati da napravi mnešto po mom ukusu... Ali šta?
Pire od kestena koji se dobije od mlevenih kuvanih kestena se često dodaje u slatkišama, u kremu, mada možemo od njih napraviti i kremu od kestena koja se takođe dodaje u slatkišama. Kesten u našoj ishrani podseća na Božić, kad ih dodajemo u nadevu ćuretine na prazničnom stolu ili u jelo od mesa, svinjetine, ko zna možda i jelene. Tražeći u internetu ja sam našla recepte gde kesten se dodaje u salatu ili kao glavni sastojka u jelima sa slaninom i prokeljom. Prokelj takođe često kupimo i kuvamo za vreme Božića... U skupim poslastičarnicama možemo naći slatkiše tzv. Mont Blanc i Maron de gize , dok najpopularnije zove se Maron glaze a to je preslatki kuvan kesten preliven čokoladom ili ne.
Naravno možemo napraviti i slatko od kestena, slatkiš u tegli.
I naravno sladoled. 
U grčkim prodavnicama možemo naći kestene u prirodnom obliku ovako nepečene, ali možemo ih naći i kuvane i očišćene u plastičnom fojlu ali možemo naći i pire od kestena u konzervi. I sigurno slatko od kestena u staklenoj teglici.
Kesten se takođe koristi u kozmetici, u pravljenje krema za lice i telo, i kao sastojak raznih sredstva za tuširanje/kupanje.

To je moj #500 post. :)

Tortica od kestena, čokolade i oreo keksića 

 

 

Sastojci
za nadev 
600gr oljušćnenih kestenova koje će nam dati oko 2 šolje pirea
120gr putera u sobnoj temperaturi
125gr crne čokolade za kuvanje 52% kakaoa
4 kašika prah šećera
stapić cimeta
tri kašika sitno izrendane crne čokolade za kuvanje 52% kakaoa

a za sloj keksića će vam trebati
sloj keksića
26 oreo keksica
90gr putera (za keksice)

dekorisanje
pa oreo keksića slomljenih prstima
malo izrendane crne čokolade za kuvanje 52% kakaoa
kašika crne istopljene čokolade za kuvanje 52% kakaoa
malo cimeta. 

U multi mleveti oreo keksiće ali prvo skinuti im nadev, nećemo koristiti nadev keksića. U džezvi istopiti puter. Mešati viljuškom prah od keksića sa puterom a ovau smesu staviti na dnu kalupića za torte 20cm.
Lepo pritisnuti prstima tako da ide svuda na površini i da bude ravno. Ostaviti u frižideru.

U posudu mešati mikserom 2 kašika prah šećera sa puterom sve dok ne dobijete kremastu smesu .
U šerpi kuvati kestene sa stapićom cimeta. Ocediti, prliti vodom i oljuštiti taknu koricu. Mleveti u multi ili blender dodajući 2 kašika šećera u prahu. U ben mari istopiti čokoladu. Čokoladu dodati u smesu putera i mešati mikserom. Dodati pire od kestena i nastaviti mešanjem. Na kraju dodati sitno iseckanu rendanu čokoladu i ponovo mešati mikserom. Smesu staviti iznad sloja keksića što ste već spremili ranije. Koristiti kašiku da pravite površinu ravnu i ostaviti u frižideru.
Dekorisati po želji, ja sam istopila malo crne čokolade za kuvanje i koristeći kašičicu sa visine napravila sam ovaj dekor, na ivicama sam stavial malo sitno rendane crne čokolade za kuvanje, u centru keksiće...
Ostaviti u frižideru za nekoliko sati da bude krema gusta i da se ohladi.
Ovaj dezert mi se dopada jer ne miriše kao onaj sladoled od kestena... Čokolada pomaže...


Napomena
Čokolada što sam koristila sadrži aromu vanilje.
Iskreno, prvi put sa kestenima u kuhinji nisam znala kako ih tačn očistiti... KAd ih jedem nekuvane čistim ih potpuno, skinem i crni deo i onaj unutrašnji sa dlačicama... Gledajući razne recepte u internetu nije mi bilo jasno ako kuvari, kuvarice, poslastičari očiste i onu unutrašnju koricu posle kuvanja ili pečenja, mada znam da maron glase slatkiše su potpuno čiste... Ovkao sam odlučila da ih prvo oljustim pa kasnije da skinem unutrašnju koricu ali posle pravljenja sam mirno našla interesantan spot u youtube o tome kako ih pravilno koristiti kad želimo napraviti pire od kestena... Sigurno očisti se i unutrašnja korica samo najpopularniji kuvar ih kuva sa crnom koricom pa posle ih čisti...
Varijacija
  • Možete dodati koricu od pomorandža u nadevu. 
  • Možete dekorisati šlagom.
  • Ako volite da nadev ispadne mekši koristiti šlag umesto putera. Jedna mekša varijacija ove kreme se nalazi ovde. Ipak, koristite tačno one sastojke i količine sa spiska onog recepta jer ako koristite istu količinu crne a ne mlečne čokolade rezultat neće biti isti.

2 коментара:

  1. Nisam do sada pripremala ništa sa kesten-pireom. Ne znam kakav ukus ima u poslasticama. Izgleda jako interesantno ova tvoja torta.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja sam nekad probala kesten sladoled i od tad sam mislila da poslastice sa kestenom ne mirisu lepo ali pravila sam par recepata i nije tako. Ipak ja bih više volela da konzumiram kestene nekuvane jer nisam primetila jak ukus. Da, lepo izgleda torta. U početku nije mi se baš svidela ali sutradan jela sam prijatno!

      Избриши

šta vi mislite?