Čokoladni kolač sa đumbirom

Kolač sa mlečnom čokoladom i đumbirom.


Prvi put đumbir u mojim kolačima. 
Kolač sa mlečnom čokoladom, đumbirom, 
sa prelivom od bele čokolade. Njam!

U zadnje vreme sam jako htela da koristim pravi đumbir (ne u prahu) u mojim receptima, naročito u kolačima ili keksićima. Ja sam već koristila ovo lekovito deo biljke ali u obliku praha i to u mešavini sa drugim začinima, kad sm koristila kari Mandras. Ukus onog karija mi se jako svidelo ali naravno nisam znala kakav je karakterističan ukus samog đumbira... Samo sam jednog probala keksiće sa đumbirom iz paketića što se prodaju u samoposluzi i svidelo mi se.
U emisijama što pratim na tv kuvari često koriste đumbir. Najpopularniji sef skoro svaki dan nam priča o tome kako voli đumbir i često kombinjuje ga sa mlečnom čokoladom. Kaže da je to prvi put probao u Engleskoj... i od tad stalno koristi. Ubedio me je!
Ja sam mislila da sam imala recept za kolač sa đumbirom ali nisam. Imala sam za Brownies sa đumbirom i još jednu za kolač ali bez đumbira...već sa voćem. To su recepti od jednog starog časopisa, čuvam onu stranicu već godinama... Ja sam odlučila da menjam mal oonaj drugi recept kolača i da koristim mlečnu čokoladu i đumbir. Mene čudilo što u pitanju je recept za kolač koji sadrži samo par kašika mleka! ipak, odlučila sam da probam jer i ja pravim kolače koje sadrže samo par kašika ulja i sviđaju mi se! Rizikujem jer sastojci nisu bili isti, možda bi ispalo tečnije i nepečeno ali eto, uspelo je i danas predstavljam!
Dakle, evo spisak sastojaka!

  • 170gr mlečne čokolade za kuvanje 40% kakao-a.
  • 2 kašika mleka
  • 200gr brašna
  • 2 i 1/2 kašičica praška za pecivo
  • 120gr margarina
  • 100gr šećera
  • kašičica sitno isrendanog svežeg đumbira
  • 3 jaja
  • 170gr bele čokolade za kuvanje, za dekorisanje.
  • kašika kakao-a.
  • (čokolade što sam ja koristila imaju aromu vanilje.)

U ben mari istopiti mlečnu čokoladu. Očistiti đumbir i rendati iznad čokodade tj. dodati u čokoladu... što sitnije možete. U šerpici zagrejati margarinu sve dok se ne topi. Ostaviti i margarinu i čokoladu u sobnoj temperaturi. Umutiti jaja sa šećerom sve dok ne budu kao krema. Dodati malo po malo margarinu dok stalno mešate mikserom. Dodati i mlečnu čokoladu i ponovo mešati. Kroz cediljke dodati malo po malo brašno i prašak za pecivo ali mešati polako drvenom kašikom. U međuvremenu dodati mleko. Smesu preliti u kalup podmazan margarinom i posut kakaom! Prvi put probam ovako ,uvek mi je kalup ili pleh posut brašnom ali odlučila sam da probam ovako kad čuveni kuvari na tv preporučuju... ja sam se bojala da će ispasti gorko ali ispalo super. Peći u zagrejanoj rerni... nisam gledala koliko!... na 160-170stepeni. Posle pola sata ubosti nožem a ako nož izladzi bez tragova testa onda pečeno je... Možda će vam trebati još 10-15'. 
Ostaviti kolač sa se ohladi u sobnoj temperaturi pa istopiti belu čokoladu za kuvanje. Dekorisati. 
Servirati! 
Ukus đumbira je diskretan i prijatan! 
Kad sam to prvi put sekla i mirisala bil oje tako super, kao parfem! Počela sam da razmišljam šta najviše volim... Bergamot ili Đumbir!
<3

Hvala ti Tihana što si me ohrabrila da koristim đumbir!





Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?