Zebra rolat sa čokoladnom nadevom

Žirafa rolat. Ili zebra? Zebra!

Već sam objavila kako lako napraviti žirafa keksiće.
Ali kako se pravi žirafa ili zebra rolat???
(...bez potrebe zamrzivača...) 
Danas sam napravial šareni rolat!
Koristila sam način pravljenja ovog rolata/kore ali menjala sam nekoliko sitnica u recept. Mogla bih napraviti takav šareni rolat koristeći recepte drugih kora rolata što sm već objavila ali svidelo mi se kako ovaj recept nam daje veliku tanku koru pa sam probala ovako.

Sastojci za koru žirafa/zebra rolnice
  • 10 kašika brašna
  • rendana korica pomorandža
  • 10 kašika vruće vode
  • 5 kašika šećera
  • tri suze od mastihe u prahu
  • 5 jaja
  • 1 kašičica praška za pecivo
  • kašika suncokretovog ulja
  • kašika kakao-a 
i još
  • šećer u prahu
U posudi umutila sam mikserom jaja, mastihu i koricu pomorandža a kasnije sam dodala šećer i nastavila sam mešanjem sve dok ne bude penasta smesa. Zatim dok sam još mešala mikserom dodala sam vodu malo po malo, plus kašiku ulja. Nastaviala sam mešanjem sve dok ne bude bude smesa mnogo penasta. Na kraju sam dodala brašno i prašak za pecivo pa mešala sam još malo.
Smesu sam stavila iz posude na pek papir na pleh 40cm*40cm ali NE čitavu smesu. Malo sam čuvala u posudi pa dodala sam kašiku kakao-a kroz cediljke. Mešala sam mikserom. Ovu smesu tamnije boje sam stavila iznad one prve praveći šare kako se vidi na slici.
Na prvoj slici vidi se kako izgleda pre - a na drugoj kako izgleda pole- pečenja. Koru sam pekla za deset minuta u zagrejanoj rerni na 180stepeni.
Dok se kora peče spremiti pek papir.
Seći jedan komad pek papira iste veličine kako i kora. Kroz cediljke staviti prah šećer na površinu. To će pomoći da se ne slomi kora kad urolamo. Koru i pek papir uzmemo od pleha pa stavimo iznad ovog pek papir posut šećerom. Skinemo zalepljen pe papir sa površine pečene kore pa i na ovoj površini stavio kroz cediljke šećer u prahu. Prekriti i ovu stranu kore pek papirom pa ovako urolati. Da, treba da ima pek papir i sa jedne i sa druge strane kore. Ovako urolati pa ostaviti ovako za nekoliko minuta.
Zatim, kad se malo ohladi napuniti čokoladnom kremom. Možete i Eurokremom ali ja sam napunila čokoladnom musom. 
Čokoladni mus pravim ovako...
Prvo umutim hladnu neutralnu pavlaku u hladnoj posudi sve dok ne bude šlag. Zatim dodajem malo po malo istopljenu čokoladu za kuvanje koja nije vruće već istopljena ali u sobnoj temperaturi. Mešati dobro drvenom kašikom i ostaviti da se malo ohladi u frižideru. U smesu sam dodala i nekoliko iseckanih badema.

Za ovaj rolat će vam trebati (nadev)
  • 100ml neutralne pavlake 35% masnoće
  • 100gr crne čokolade za kuvanje
Na prvoj slici vide se žirafe. Pa dobro, grešila sam, nije to ''Žirafa'' već ''Zebra'' rolat! Morala sam da ispravim slike. IPAK, mogu da vam kažem i kako se pravi Žirafa rolat. Samo umesto da prelijete tamniju smesu ovako iznad prve... kašikom stavite ovde i tamo na površini malo od tamnije smese tako da napravite krugove. Ja ću probati sledeći put, obavezno! I objaviću i slike.
Lepo je!
I ukusno!

23 коментара:

  1. Oduševljena sam! Ti si prava umetnica! Odlična ideja, svaka ti čast! Jako volim kad upoznam kreativne i inovativne ljude. Volela bi da probam ovaj tvoj rolat. Interesuje me kakav ukus daje mastiha u prahu. Nisam ni tražila, ali mislim da to kod nas ovde nema. Bademi u filu su mi savršena kombinacija. Verujem da su tvoji ukućani ostali bez teksta kad su probali. Pozdravljam te od srca draga moja! <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno! Ja takodje takve ljude volim, kreativne, marljive...
      Hvala ti na lepim recima! Hvala ti jos jednom za ovaj recept kore. A sto se ukus mastihe tice ne mogu da opisem tacno, poseban je ukus, svez i jako mirisljav. Mastiha ima samo u jedno ostrvo u Grckoj a nigde drugde u svetu niti drugde u Grckoj se ne gaje ovo drvo! Ipak, mozes kupiti preko neta ako nema u Srbiji. Skupo je. Ja kupim paketic ili kesica suze od mastihe a sama pravim prah. Takvi paketici kostaju oko 5€. Postoji i pakovanje mastiha u pravu kosta oko 12€... Ali postoji i liker/alkoholno pice od mastike, to je velika flasa kosta oko 16€ pa moze koristiti kasicicu za aromu.mozda i ti se ne svidja ovaj ukus. Mi jedemo ove suze od mastihe kao zvaku mada su tvrdi jer veoma su zdrave za zube i citav organizam. Vise o mastihi mozes procitati ovde, to je oficialni sajt, nadam se da razumes dobro engleski jer ne pise na srpskom. http://www.gummastic.gr/en/

      Ako nemas mastihu slobodno dodaj vanilin secer/ukus vanilje, ja uvek dodajem tako nesto da ne mirise kora kao jaja.
      Pozdrav i srecno kuvanje!

      Избриши
    2. Draga moja, hvala ti na iscrpnom odgovoru. Liker od mastike sam probala jednom, odavno. Pomislila sam da to ima veze sa tim ukusom ali nisam bila sigurna, pa zato nisam ni pominjala kad sam te pitala. Nisam ni predpostavila da sem likera mastike ima i u drugom obliku i da može da se koristi za obogaćivanje ukusa. Probaću da nabavim bar liker, mislim da je on dostupniji od ostalih proizvoda od mastike. Ako se dobro sećam ukusa likera, on je osvežavajuće-sladunjav i malo hladi, kao mentol. Možda grešim, davno sam probala. Volim i ja da dodam vanilin šećer ili cimet, zavisi od kolača koje pravim. Hvala ti još jednom, divna si!

      Избриши
    3. tako je, dobro pamtiš ukus mastihe!
      I ja bih želela da imam taj liker da ga koristim kad pravim čokoladne kreacije. Dobro je imati. ićpak ne mislim da ide svuda, na primer ne misli mda bi neko dodao liker kad pravi ribu, samo kad pravi slatkiše. Skupe su suze od mastihe ali koristimo samo malo svaki put, samo jedna suyza daje kolaču jak ukus, nemoj da koristiš kašičicu praha. Iznenadićeš se koliko ukus daje samo tako mala količina!
      Hvala ti puno na lepi rečima i hvala ti što si tako ljubazna.
      Mastiha ima jako lekovito dejstvo koristi se i u pravljenju kozmetike i u pravljenju lekova, u bolnicama takođe... Naravno je prijatnije kad je koristio u kuhinji ili kad užživamo u njoj kao žvaku.

      Избриши
  2. Bademi u nadevu me bi bili tamo kad ne bi koristila kremu sto mi je ostala od prethodnog recepta..http://kuvaricagr.blogspot.gr/2016/03/cokoladni-mus-tart-sa-bademom.html#more
    Imala sam dve solje kreme, imala sam i 5jaja a kazem sebi Sad je vreme da napravim onaj rolat sa cokoladom... Usput sam odlucila da ga pravim ovako ako Zebra!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mnogo mi se dopadaju tvoje ideje i kombinacije. Bademima si obogatila dodatno ukus rolata. Podsećaš me na mene, to i ja radim često, vidim sastojke i rodi se ideja o kombinovanju. Upravo se spremama za mafine od preostalih sastojaka. Takvi recepti su mi veoma dragi.

      Избриши
    2. Tako i ja radim, vidim šta ima u kuhinji i šta mogu lepo napraviti. Hvala puno!

      Избриши
  3. U sajt amazon.com prodaju "mastic tears"
    Evo jedan link sto sam sad nasla
    Mada nisam sigurna dali je onaj sajt bezbedan.http://www.amazon.com/Mastiha-Growers-Association/b/ref=bl_dp_s_web_8033361011?ie=UTF8&node=8033361011&field-lbr_brands_browse-bin=Mastiha+Growers+Association
    Bar da znas kako izgleda proizvod.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. PPogledala sam i jedan i drugi sajt. Hvala ti za linkove. U svakom slučaju sam saznala nešto novo. Proveriću da li ima mastihe u bilo kom obliku ovde kod nas. Ima jedna prodavnica u Beogradu koja prodaje samo začine, pa možda oni imaju.

      Избриши
    2. Ovde u Grčkoj postoje prodavnice koje prodaje isključivo proizvode od mastihe. Da li imate delicatessen prodavnice ili delicatessen supermarkete? To su supermarketi koji prodaju skupe proiyvode, prave retkosti.. Možda tamo ima. Tamo ti bi mogla naći. Kod nas ima u običnim samoposluzima. Nadam se da nađeš u onoj prodavnici. Kako se zove ta prodavnica? Zvuči zanimljiva.

      Избриши
    3. Ovde u Boru, gde ja živim, nema nekog velikog izbora, ali u Beogradu verovatno ima. Već sam isplanirala kad budem išla u Beograd da potražim te prodavnice. Evo linka te prodavnice za koju sam čula. Nisam još išla ali prvom prilikom eto mene u Spice up Shop-u. http://www.spiceup.rs/

      Избриши
    4. Hvala! Pogledacu kad budem imala vremena!

      Избриши
    5. Vau! Tamo ima puno zanimljivih zacina! Nadam se da cu nekad posetiti ovu prodavnicu da i kupim nesto zanimljivo!
      Hvala!!

      Избриши
    6. Predivne začine imaju i lepo su im i ambalaže u kojima ih pakuju. Pravo malo carstvo mirisa i ukusa. I ja jedva čekam da odem u Beograd.

      Избриши
  4. Ako sama odlucis da kupujes ono u prahu obavestim te da cak i 1/4 od kasicice puno je!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti još jednom draga moja Grkinjo! <3 Idem sad da objavim tvoj recept :-*

      Избриши
    2. Evo i linka sa fb stranice https://www.facebook.com/Slatko-slano-pepito-i-na-tufne-853182008050688/ Pozdrav draga moja <3

      Избриши
    3. Hvala ti draga Milena! Prelepo si napisala, sviđa mi se što i drugim ljudima se dopada. Milena, izvini na moje gramatičke greške...
      Ima ljudi koji prave šarene rolate koristeći žumance, boje, stave u zamrzivač pa kasnije nastave korom/patispanjem... Htela sam probati ali ne želim više kad mi je ovako tako lakše i mislim lepše! Probaj pa ćeš sama proveriti!

      Избриши
    4. Draga moja, meni je zadovoljstvo veliko što si isprobala moj recept i što si nastavila da ga koristiš i kreiraš nove delikatese. Hvala tebi! Nisam najbolje razumela ovo oko žumanaca. Oboje žumanca i zamrznu ih a onda kad ih odlede šaraju testo ili peku od tih žumanaca koru. Prvi put čujem sad za tako nešto. U svakom slučaju, meni se dopala tvoja ideja i isprobaću je prvom prilikom. Javiću prvo tebi, čim bude gotova kora. Ne brini za gramatičke greške, savršeno te razumem i ne smetaju mi uopšte! Puno toplih pozdrava, draga moja <3

      Избриши
    5. To cu ti sutra odgovoriti sad je kasno a ne mogu naci one recepte.. Sutra cu ti sve objasniti, mozda zelis da napravis, ja nemam puno prostora u zamrzivacu da pravim one recepte.

      Избриши
    6. Pogledala sam link, u pravu si, tvoj način je jednostavniji i brži i sastav testa za koru i za šare je isti, kod ovog primera što si mi poslala, šare mogu da budu malo stegnutije i žilavij od rolata. Ipak za ovo treba iskustvo. Možda grešim, mada nije na odmet da se proba i ovakav rad. Za neke konkretnije stvari, kao što su cvetići, kako kažeš, ipak je zgodno ovako. Možeš da obrišeš komentar, mada sam sigurna da ne postoji greška kada je u pitanju kopiranje linkova sa nekog bloga kao predlog nekom. Ti si na ovaj način povećala vidljivost tog bloga, što autoru bloga odgovara, predpostavljam. Lep dan ti želim, draga moja <3

      Избриши
    7. :) U pravu si, mada nikad se ne zna kako autor zeli.. ja nisam znala da li sam bila srećna ili ljuta kad su objavili moj recept bez da me pitaju, bila sam srećna što su ljudi saznali recept ali na kraju nije se meni svidelo kad nisu me pre obavestili/pitali. Ipak to je samo link sad ali ok . :)
      Ne yna mkako je kod vas ali ovde postoji i zakon, treba da pitamo autora da objavimo cak i deo knjige, clanaka, pesme... to su prava. Ja uvek pitam. Ti si dobra kuvarica, ovde imam preko 350 recepata a samo 4 puta sam pravila i pokazala recept drugoga, retko je da uspe nesto sto pravi neki drugi u netu. Ti si dobra iskusna kuvarica pa ispalo dobro.

      Избриши
    8. Lep dan i tebi!! :)

      Избриши

šta vi mislite?