Tradicionalan grčki ovčiji jogurt sa medom i suncokretovim semenkama

Tradicionalan grčki ovčiji jogurt sa medom i suncokretovim semenkama

Grčki jogurt...
još jednom obaveštim vas da ima mnogo vrsta ali najtačnije je ovako da zovemo onaj od ovčijeg mleka, sa koricom na vrh... Jogurt koji ima puno vlažnosti ipak nije tečan... Jogurt koji je živ! Takav jogurt se preporučuje ljudima koji piju puno lekova i naročito ženama koje konzumiraju antibiotike. Ipak, grčk ijogurt nije samo preporučen kad su lekovi u pitanju već i odlićan je izbor za doručak ili kad želite da jedete nešto lagano posle podne. Grčki jogurt deluje super za dobro varenje i reguliše rad creva.
Kiselog je ukusa pa zato je prijatno da ga serviramo medom. U našim restoranima i nekim tradicionalnim poslastičarnicama još uvek spostoji u jelovniku i servira se sa medom i orasima. Nema zdravijeg dezerta!
Danas predlažem ovu varijaciju što sam nedavno ismislila i probala... Sa suncokretovim semenkama! 240gr jogurta plus 30gr šumskog meda plus kašika suncokretovih semenki...
A zašto suncokretovi msemenkama? Dovoljno je pročitati sledeće informacije što sam našla u netu, tražila sam dozvolu da objavim članak i dozvolili su meni... Dakle, evo podelim sa vama i pišem ovde i za mene da pamtim!

Izvor sledećih informacija Dijetaplus.com
Čitav originalan članak pogledajte ovde


Nutritivna vrednost suncokretovih semenki na 100 g:
Energija 584 kcal
Ugljeni hidrati 20 g
Od toga šećeri 2.62 g
Dijetalna vlakna 8.6 g
Masti 51.46 g
Zasićene 4.455 g
Mononezasićene 18.528 g
Polinezasićenemasne 23.137 g
Proteini 20.78 g
Vitamini u suncokretovim semenkama:
Tiamin (B1) 1:48 mg
Riboflavin (B2) 0.355 mg
Niacin (B3) 8.335 mg
Pantotenska kiselina (B5) 01:13 mg
Vitamin B6 1.345 mg
Folati (B9) 227 mg
Kolin 55.1 mg
Vitamin C 1.4 mg
Vitamin E 35.17 mg
Elementi u tragovima:
Kalcijum 78 mg
Gvožđe 05:25 mg
Magnezijum 325 mg
Mangan 1.95 mg
Fosfor 660 mg
Kalijum 645 mg
Natrijum 9 mg
Cink 5 mg


Zdravstvene prednosti konzumacije suncokretovih semenki 
Suncokretove semenke su bogate vitaminima E, B1, B3, B6, folnom kiselinom i mineralima poput bakra, mangana, selena, fosfora i magnezijuma. Istovremeno, budući da imaju veliku kalorijsku vrednost (584 kcal u 100 g), dnevni unos suncokretovih semenki treba prilagoditi nutritivnim potrebama. Savetuje se 1 šaka suncokretovih semenki na dan.
Šaka  visokovrednih semenki suncokreta će vam smanjiti osećaj gladi i snabdeti vas kvalitetnim nutrijentima. Vitamin E koji nalazimo u suncokretovim semenkama je najvažniji među u mastima topivim antioksidansima. On "putuje" kroz naše telo i neutrališe slobodne radikale koji prete ćelijskim membranama i izazivaju niz bolesti. Štiteći ćelije i molekule, vitamin E ima antiupalni efekte pa smanjuje simptome astme, osteoartritisa i reumatoidnog artritisa u kojima upalni procesi imaju značajan uticaj.
Vitamin E se smatra zaslužnim za smanjenje opasnosti od nastanka karcinoma creva kao i za umanjenje simptoma menopauze, ali i prevenciju nastanka kardiovaskularnih bolesti.
Fitosteroli koje nalazimo u suncokretovim semenkama imaju sličnu strukturu kao holesterol, a smatraju ih  zaslužnima za snižavanje nivoa holesterola u krvi i poboljšanje imuniteta. Uz pistaći, upravo su suncokretove semenke najbogatije grickalice ovoga tipa sa fitosterolima (270-289 mg / 100 g).
Suncokretove semenke su dobar izvor magnezijuma, minerala koji pomaže u smanjenju simptoma astme, snižavanju povišenog krvnog pritiska, sprečavanju nastanka migrene, te smanjenju opasnosti od srčanog i moždanog udara. Magnezijum je neophodan za zdravlje kostiju i za proizvodnju energije.
Magnezijum utiče i na nivo kalcijuma čime se reguliše nervni sistem i mišićni tonus. Manjak magnezijuma može biti krivac za povišen krvni pritisak, grčeve u mišićima, migrenu, umor i iscrpljenost.
Selen je također jedan od minerala kojeg u suncokretovim semenkama ima u velikom procentu. Selen podstiče oporavak DNA i regeneraciju oštećenja na ćelijskom nivou što smanjuje opasnost od nastanka malignih oboljenja.
 

Još nekoliko predloga od KuvaricaGR
  • Možete dodati suncokretove semenke u salatu, ja ne bih dodala ulje. Inače suncokretovi semenki već sadrže vitamin E, maslinovo ulje takođe.
  • Možete mleveti suncokretove semenke pa da ih dodate na vrhu kriška sa margarinom za doručak.
  • Možete ih dodati u pravljenju pločica za doručak.
 

 

Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?