Tiropitakia Kuru

Pitice od sira sa kuru testom

Testo pod nazivom kuru je veoma poznato u Grčkoj.
Pitice sa ovakvom testom se prodaju kod pekara i u svim prodavnicama brze hrane za doručak koje prodaju uglavnom pite i druga peciva. Domaćice same prave takve pitice kad je party u pitanju jer sviđa im se testo što nije masno kao lisnato testo ali više podseća na hleb... Imam recept za testo kuru pa danas pravim i predstavljam pitice od sira. Čudi me što ovo testo sadrži kvasac a ostavimo u frižideru za sat vremena ali šta da radim, potražila sam u netu i pročitala i druge recepte za kuru testo i svi kuvari rade tako.
Iskreno nisam nikad videla da se prodaju pite sa kuru testom koje imaju drugi nadev osim sira...
Ja sam napunila nadevom baš grčkog ukusa... Koristila sam fetu što je širom veta poznato da je grčki sir i još sam dodala Graviera, još jedan poznat grčki sir!

Sastojci za desetak pitica
  • 250gr brašno (ja sam koristila brašno za cureki)
  • kašičica suvog instantnog kvasca
  • kašika šećera
  • prstohvat soli
  • 60ml mlakog mleka 3,5% masnoće
  • 1/2 kašićica praška za pecivo
  • 120gr istopljenog margarina
a za nedev sam koristila
  • 100gr feta Dodoni
  • malo rendanog grčkog sira Graviera Rodopi.
  • jedno jaje
  • malo bibera

i još
  • jedno umućeno jaje
  • i malo vode 
  • malo susama
greška... Dva puta ista slika... nema veze.
U posudu staviti malo soli i iznad njega sve ostale sastojke i mešati dobro rukama pa od toga napraviti testo i formirati loptu. Testo ostaviti u frižideru za sat vremena u posudi sa poklopcem.
Nakon tog vremena seći prstima male komadice testa u veličini jedne kuglice isto kao kad pravite kuglice od mesa ili pljeskavice pa svaku kuglicu rastanjiti oklagijom na radnoj površini gde ste stavili malo brašna. Spremiti nadev ako niste već spremili dok je testo bilo u frižideru... U posudu staviti rendanu Gravieru i feta i trljati prstima ili pritisnuti dobro viljuškom da bude kao krema ili bar mrvice. Pobiberiti. Dodati jedno jaje i dobro mešati. U centru staviti malo da nadeva a na ivicama premaziti umućenom jajetom pa poklopiti kao ja na slici. Viljuškom pritisnuti ivice da se dobro zatvore. Piticec lepo rasporediti na pek papir na pleh. Dodati malo vode (2 kašika) u šolju gde već imate umućeno jaje i ponovo umutiti pa time premaziti lepo sve pitice.

Njam!

Na kraju dodati malo susama. Peći u zagrejanoj rerni na 200 stepeni za pola sata.

Greek mini cheese pies with kourou dough

Ingredients for 10 mini pies
for the dough you will need

1 teaspoon sugar
250gr flour
a pinch of salt
1 teaspoon instant dry yeast
60ml lukewarm water
120gr melted margarine
1 teaspoon baking powder
sesame seeds.
for the filling you will need
100gr feta cheese
50gr greek Graviera cheese
pepper
1 egg 

To make the filling just put in a bowl the fera cheese and use a fork to brake it into tiny pieces. Add the Graviera cheese if you have. Add some pepper. Beat an egg and add it in the mix. Stir well with the fork or with a spoon.


In a large bowl combine all the ingredients and make a dough using your hands. Form the dough into a small ball and  put it in a bowr and cover.  Let the dough in the fridge for 60minutes. Then take a small ball of dough in your hands and put it on a floured surface and use a rolling pin to make it thin and round shaped. Add a teaspoon of the filling mix in the center and apply some beaten egg at the edges using a silicon pastry brush. close/ put the edges together as you see in the piture I took and use a fork to make them stick together, to be sure it is good closed and it will not open in the oven. It also gives the pie a nice shape and appearance. Place the pies on a baking sheet. Add some water, for example 2 tabespoons of water in the bowl where you have beaten the egg. Use your pastry brush to apply a coat of this mix on the pies' surface. Add some sesame seeds. Bake in a preheated oven at 200C for 30minutes.

4 коментара:

  1. Slično testo, pod nazivom Šašavo testo ili Ludo testo, spremamo i mi ovde, samo što se dodaju još i jaja i umesto margarina ide ulje. Kombinacija suvog kvasca i praška za pecivo i to što stoji minimum sat vremena u frižideru, me podsetila na to testo. Ne znam da li si probala da ih još dok su mlake zamrzneš? Ako nisi, probaj, kad ih izneseš i odlediš, i samo malo zagreješ(mada i ne mora), imaju ukus kao da si ih upravo ispekla. Odlična stvar za iznenadne goste.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam znala! Prvi put citam te reci "sasavo/ludo testo". Mi to zovemo kurU a ako kupis one druge a ne domace to je nekako kao mekano na povraini a hrckavo unutra kao keks. Iskreno ja one iz prodavnice/pekara nikad nisam volela ali kad sam imala recept htela sam da vidim kako se prave, da li je lako, kako ispadne... Napravila sam i ispali su suer i mekane, nimalo nisu kao keks! Svi su odusevljeni a pitice naravno nestale za tili cas.
      A zasto da ihnzamrzim? Tako su ukusne da ih jedemo odmah! :-D i da zelim-ne stignem to da radim!

      Избриши
    2. Probaću ovo tvoje testo ovih dana. Često zamesim šašavo testo i pravim razne oblike od njega pa sin i ja nosimo i jedemo za doručak. Od količine sastojaka za šašavo testo meni ispadne dosta peciva, koje mi ne možemo da pojedemo,pa ubacim u zarzivač i ujutru samo izvadim i do doručka je ono kao pečeno. Testo može da stoji i do dva dana u frižideru, ali nemam uvek vremena da popodne oblikujem i pečem, pa na ovaj način olakšavam sebi a ne uskraćujem ukućane za ukus. Pozdrav od srca, draga moja <3

      Избриши
  2. Nadam se da vam se dopada i ovo testo. Meni su pitice ispale mekane, koristila sam brasno koji se koriati da pravimo mekano testo, meksi nego obicno mekano brasno. Ako imas mekano brasno koristi mekano. Naravno mozes i sa obicnom ali ne znam da li ce ispasti tako mekano. Javi mi se utiske!
    :-)

    ОдговориИзбриши

šta vi mislite?