Samali

Posni  kolač Samali

Još uvek pamtim kad mi je deda kupio Samali iz kioska...
mali komadić u plastičnom pakovanju, veoma sočan kolačić i sa jakom ukusom mastihe....

Već dugo sam htela da pravim Samali a konačno danas ta želja se ostvarila!
Oduvek sam znala da je Samali posni kolač, tražeći u netu ja sam našla razne varijacije, neke posne dok druge ne. Neki koriste čak i jogurt. Danas pravim posnu varijaciju, bez jaja, bez ulja, bez mleka...
Neverovatno ali moguće!
Šta bih menjala? Pa možda bih malo više pekla kolač tako da bude tamnije boje na površini zato što onaj komadić iz kioska što mi je deda kupio bio tamniji, kao da je malo zagorelo na površini. Prvi put pravim Samali, nisam sigurna da li je moja baba pravila kad sam bila mala, bojala sam se da ne zagori u rerni, bilo pečeno unutra pa izvadila sam iz rerne, nisam ni gledala koliko je vreme prošlo, prema drugim receptima bi trebala da pečem kolač za 45minuta. 
P.S. deda mi je često kupovao i Madolato. :)

Sastojci
280gr krupnog griza
160gr sitnog griza
sok od tri pomorandža
sok jednog limuna 
rendana korica pomorandža
200ml vode (voćni sok bio 300ml) 
4 suze od mastihe u prahu
vanilin šećer
3 kašičice praška za pecivo
kašičica sode bikarbone 
100gr nepečenih, oljušćenih i neslanih badema
150gr šećera
2 kašike šećera

a što sirupa tiče
napravila sam sirupa od 900ml vode i 750gr šećera ali koristila  sam 1/2količinu. 
U sirup sam dodala sok jednog limuna i kašiku i 1/2 vode od ruže.

i još 
1/2kašičica margarina i 2 kašike brašna za pleh...

U posudu staviti sve sastojke osim voćnog soka i vode. U multi mleveti bademe dodavši 2 kašike šećera. Dodati ih u prvu posudu. Dodati sok/vodu takođe. Smesa biće penasta. Mešati dobro kašikom a zatim miserom na kratko. Smesu sipati u podmazan margarinu i posut brašnom pleh. Ostaviti tamo sve dok rerna se ne zagreje. Zatim peći kolač na 180stepeni sve dok ne lepo porumeni... ja nisam čekala da se lepo porumeni ali sledeći put, obećavam, hoću!
Dok se peče, i malo pre kraja... spremiti sirup jer treba da bude kolač vruć i sirup vruć takođe. Staviti u šerpici vodu i šećer a kad vri skinuti sa vatre i dodati sok jednog limuna. Dodati i vodu od ruža. 
Kolač seči na komadiće/male porcije i preliti malo po malo sa sirupom.
Budite strpljivi sve dok kolač ne pije sirup. Pretpostavlja se da je ta količina srupa za takvu količinu kolača ali meni ostala pola količine sirupa... Ipak, moj Samali ispalo veoma sočno, plus bilo bi teško da sečemo komade/porcije i da serviramo kad bi imao više sirupa! 
Rekla bih da je ovaj Samali uspešan, samo kad bih pekla maaaaalo više tako da porumeni više na površini... bilo bi suuuuper!

2 коментара:

  1. Još jedna topla priča koja miriše na detinjstvo i još jedan slatki kolač koji mami. Carica si! <3

    ОдговориИзбриши

šta vi mislite?