Ravani

Ravani original

Već sam objavila recept za čokoladni ravani, recept što ste puno zavoleli. Tražili ste recept za originlnu verziju, a i ja sam dugo htela da napravim...  Kasnila sam ali eto...
Već dugo nisam jela ravani. Zadnji put što sam jela bio davno, sigurno pre 15godina!
Pravila je moja baba i moja mama. Zadnji put sam probala od mame, zatim je ona napisala na kuvaru da onom receptom kolač ne ispadne visok pa nije ponovo pravila. I još uvek pamtim sloj kokosa na vrh...
Sad što sam iskusnija odlučila sam da pravim svoj ravani!
Svaki dan na kalendaru piše i jedan recept... ovih dana sam već dva puta našla recept za ravani tamo... Recepte za ravani se takođe nalaze na pakovanje griza u samoposluzi... U mojoj kući recept za ravani se nalazi u Kuvaru grčke gastronomije i u starom maminom Kuvaru... malo ima razlika... Uspomene se nalaze u mojoj glavi :) Danas kombinujem sve to tako da napravim Ravani kako ga pamtim iz detinjstva!
Ne znam kako ja pamtim da ravani je posni recept, ali nijedena recept nije bio posni, mada sigurno postoji i posna verzija! 
Tako je, ravani ispalo sočan ali ne previše, ne bih mogla jesti previše sočno...Mirišljavo, mekano, lagano što se šećer tiče... Divne diskretne arome pomorandža i limuna... kokos na vrh... Njam!


Sastojci
  • 200gr putera, istopljenog
  • 200gr šećera
  • 5 jaja
  • rendana korica pomorandža
  • 100ml mleka
  • 3 suze od mastihe u prahu.
  • 200gr sitnog griza
  • 150gr brašno i 2 kašike prašak za pecivo (ja sam koristila Farina, to je brašno što već sadrži prašak za pecivo).
  • još jedna kašika šećera.

a za sirup
  • 350gr šećera
  • 500ml vode
  • korice limuna

i još
  • 100gr suvog rendanog kokosa.
U posudu umutiti puter sa šećerom pa dodati žumance. Dodati koricu pomorandža, mastihu u prahu i nastaviti mešanjem. Dodati griz i kroz cediljke dodati brašno ali dodati i mleko kad vidite da je smesa gusta tako da vam pomogne mešanjem.
U drugoj posudi umutiti belance (a dok umutite dodati kašiku šećera) sve dok ne dobijete kremastu čvrstu masu kao šlag. 
Dodati 1/3 od te smese u posudu sa testom i nastaviti mešati mikserom. Zatim drvenom kašikom dodati malo po malo ovu belu smesu u posudu polako i lagano mešati ovako kao da pokušavate da krijete belu smesu u centru testa. Prvo uzmite kašikom testo sa strana posude pa do centra i ponovo... i ponovo.... ovako će smesa biti penasta i kolač ovako lep i visok i mekan kao da ima vazduha. 
Smesu staviti u podmazan puterom pleh ili kalup 26cm. ja sam na dnu stavila i papir za pečenje. Dok se peče u zagrejanoj reni na 180stepeni za 50minuta ili sat vremena najviše...
Spremiti sirup.
Spremiti sirup ovako:
U šerpici staviti vodu, šećer i nekoliko kriška korica limuna. Ostaviti da vri pa skinuti sa vatre i dodati nekoliko kapica prirodnog soka od limuna.
Preliti kolač odmah kad izvadite iz rerne ovako: Viljuškom ubosti svuda na površini kolača i malo po malo dodati sirup na površinu kolača. Dekorisati kokosom i ostaviti otprilike za pola sata u sobnoj temperaturi da se ohladi i da ''pije'' sirup. 

Nadam se da ću uskoro napraviti i Samali, nešto slično...
 
a da li ste znali da jedno jaje srednje veličine sadrži 30,1mgr Kalcijuma, 1,16mgr gvožđa i vitamine A,D i B2???


Ravani

Sweet Semolina cake with syrup.

Ingredients
  • 200gr melted butter
  • 200gr sugar
  • 5 eggs
  • grated zest of 1/2 orange
  • 100ml milk
  • 3 mastic tears' powder
  • 200gr fine semolina
  • 150gr self rising flour
  • A tablespoon of sugar
Syrup ingredients

  • 500ml water
  • 350gr sugar
  • 1/2 lemon peel

And also

  • 100gr dried coconut

In a large bowl combine the butter with sugar using a hand mixer. Add the yolks, grated zest and mastic powder keep on using the hand mixer till the mixture is creamy. Add the semolina and flour and meanwhile the milk to help you stir better. In another bowl beat the egg whites with a tablespoon of sugar until meringue with peaks form. Add 1/3 of that in the first bowl and mix with the mixer. Then add gently, using a wooden spoon, little by little the rest of the meringue making soft moves so that you can fold the meringue into the rest of the mixture till the mixture looks fluffy and soft. Transef to a 26cm springform pan on a baking sheet cover with a small amount of butter.  Bake in a preheated oven for 50minutes at 180C. Meanwhile make the syrup. In a sauce pan put all the ingredients and bring to boil. Remove from the heat and set aside to cool in room temperature. Pierce the hot cake's surface with a fork to make it easier to to syrup to enter the cake. Pour the syrup over the cake slowly little by little and let it sit until all of the syrup has been absorbed. Decorate the cake with dried coconut and serve. Enjoy!

2 коментара:

  1. Ovo mi delije jako primamljivo! <3 pozdravljam te draga moja :-*

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala puno Milena! Samo da znas da ne samo veceras vec i prethodni put ti si slala komentare u pravom trenutku da me cinis srecnu... Hvala ti! Srecna sam sto ti se dopada kolac i nadjes ovde lepih ideja! Zdravo iz Grcke!

    ОдговориИзбриши

šta vi mislite?