Kolač sa puterom

Kolač sa puterom i čokoladom, iz sveske moje babe

Još jedan recept koji se nalazi u svesci moje babe.



Slatko i neobično

Zove se kolač sa puterom ali tajna je što sadrži čokoladu koja mora da ostane komadić. Dodaju se bademi takođe.
Već sam napravila mafine sa čokoladom i bademom ali nije to isto, procedura nije ista, ni način pravljenja... mislim ne koriste se kapice čokolade, niti se bademi dodaju u testo kako sam mislila...
Odlučila sam da napravim ovaj recept pa da vidim kako ispadne! Ukućanima biće pravo iznanađenje!

Sastojci
  • 3/4 šolje putera
  • 1 i 1/4 šolje šećera
  • 2 šolja brašna 
  • 2 kašičica praška za pecivo
  • 3 jaja
  • 2 vanilin šećera
  • šaka badema, nepečenih, oljušćenih i ne-slanih
  • 120gr čokolade za kuvanje iseckana na komadice (ja sam koristila crnu čokoladu za kuvanje 72% kakao-a i mlečnu čokoladu za kuvanje)
  • *prstohvat soli
Ovaj kolač ne sadrži mleko ni sok.

Napomena
Ja sam koristila brašno koje već sadrži prašak za pecivo.

Brašno i prašak za pecivo staviti u posudu kroz cediljke. Dodati vanilin šećer.
U drugoj posudi umutiti puter u sobnoj temperaturi ili ako se žurite jednostavno malo istopiti i ostaviti u sobnoj temperaturi da se malo ohladi.
U trećoj posudi mikserom umutiti žumance sa šećerom. Dodati puter i dobro mešati mikserom.
Čistom mikserom koji ne sme imati tragove od žumanaca... umutiti belance sve dok ne dobijete kremastu smesu koja podseća na umućenu pavlaku. *Dok sam umutila belance ja sam dodala prstohvat soli.
Dodati malo po malo ovaj ''sneg'' od belanaca u smesu jajeta/šećera/putera, lagano mešajučći drvenom kašikom. Dodati malo po malo smesu brašna i nastaviti da lagano mešate drvenom kašikom.
Seći čokoladu na komadice... moja čokolada imala komade od 5g a ja sam sekla svaki komadic još jednom, tako sam imala veće komadice od one čokoladne kapice što se prodaju u kesici u samoposluzi ali ne velike komade. Baba piše da kad jedemo ovaj kolač čokoalda ostane čitav komadić a ne topi se. Čokoladu sam stavila u brašno tako da ne ide čokolada na dnu pleha dok se peče... a svaki komadić ubosti svuda u testo. NE stavimo komadiće u smesu pre jer ovako bi se spojile a kolač ne bi se pekao dobro. Na kraju stavimo na površinu kolača nekoliko krupno iseckanih badema. Peći u zagrejanoj rerni na podmazan puterom pleh ili na pek papir u kalup/pleh u srednjoj temperaturi-kako baba piše- pa ja sam pekla na 170C.. za 45min kako baba piše... :)
Ostaviti da se ohladi pa kasnije seći tako da čokolada stegne... nadam se...

Ovaj kolač ne ispadne visok kao one moderne kolače, već više podseća na veliki ali mekan keks, ipak smatram da je taj kolač uspešan zato što ispadne kako baba piše.
Σ' ευχαριστώ γιαγιά μου!
Uspešno!


Cake with butter

A recipe from my granny's recipe notebook.
An unususal cake recipe with no milk or juice, a cake that turns out more like a big cookie, yet so delicious, sweet and soft! Crispy on the surface! Ideal for a breakfast with a glass of milk, or even in the afternoon with a relaxing cup of sage tea!

Ingredients
  • 3/4 cups butter, unsalted
  • 1 i 1/4 cups of sugar
  • 2 cups of self rising flour
  • 3 eggs
  • vanilla flavour
  • a handful of almonds, raw and peeled, unsalted
  • 120gr couverture chocolate cut into small pieces, NOT drops...(half of 72% cacao and half of milk couverture chocolate)
  • *a pinch of salt
Put the flour in a bowl using a sieve and add vanilla flavour powder.
In a bowl beat the egg whites and a pinch of salt* using a hand mixer till you get meringue and peaks form just like when you use whipping cream!
In another bowl beat the yolks with sugar using a hand mixer. If you can beat the butter it will be even better but if you are in a hurry then just melt in low temberature and then use a mixer to bring it to a colder temperature, then add it to the egg/sugar mix. Add the flour mix and then add the meringue but use a wooden spoon to fold it into the mixture gently. Put the mixture in a 24cm springform, on a baking sheet and then add some chocolate pieces (I broke every little piece of 5g and got two pieces...then I put them in a little bowl with some flour, in this way flour covers the chocolate's surface and help it not to fall at the bottom of the pan during baking) all over the surface, press them a little bit to enter the dough. If you put the chocolate pieces in the mix before it is served in the pan the cake will not turn out nice and well baked because the big pieces of chocolate will stick together and it will be more difficult for you to check if the cake is ready. Cut some almonds and add them on the surface also. Bake it in a preheated oven for 45minutes at 170C.
Let it cool in room temperature and serve later.
Enjoy!

Note
The reaason we use chocoalte pieces instead of chcocolate drops is because according to the recipe the chocolate should remain a plain little piece of chocolate that we can bite and not a melted little portion of chocolate into the cake.



3 коментара:

  1. Ništa strašno. Tvoji ukućani su srećni što te imaju <3 Verujem da su bili oduševljeni kad su probali kolač. Komadići čokolade u kolaču....to mora da obori s nogu svakog ko proba! Puno toplih pozdrava iz Bora, draga moja <3

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala ti na lepim rečima Milena, izvini, objavila sam komentar a posle sam pogrešno izbrišala, ja sam htela da kliknem do ovde da odgovaram...:/
    Radujem se što voliš moj blog i ideje. I ja sam srećna da sam uspela da ostane čokolada kao komadić u kolaču jer tako je moja baba napisala u svesku... <3
    Da, mislila sam da ukućani neće da jedu puno ali kad sam ponovo otvorila rernu bilo na tanjiru samo nekoliko komada, tamam za onu drugu sliku... Yummy! :)

    ОдговориИзбриши
  3. P.S. I tvoji ukućani su presrećni što tebe imaju i praviš im tako lepe kolačiće i fantastične ideje! Plus ti si tako ljubazna i čini mi se da imaš puno ljubavi u duši.

    ОдговориИзбриши

šta vi mislite?