Keksići od griza sa cimetom i marmeladom

Keksići od griza sa cimetom i marmeladom

Nedavno sam pročitala da možemo grizu koristiti u pravljenju keksa.

Predstavljam moju varijaciju!



Sastojci
  • 100gr sitnog griza
  • 200gr brašna
  • 1/2 kašičica praška za pecivo
  • 1/2 kašičica cimeta
  • prstohvat soli
  • 1 jaje
  • 1/3 šolje suncokretovog ulja
  • rendana korica pomodarža
  • kašičica margarina
  • 100gr šećera u prahu (mada mislim da sam manjde dodala)
  • nekoliko badema, oljušćenih, nepečenih i ne-slanih za dekoraciju
  • nekoliko suvih brusnica, za dekoraciju takođe.
Poreklom iz Kalamate i iz Krita (grad i ostrvo sa najkvalitetnijim maslinovom uljem u svetu...)meni je sram da koristim bilo kakvo ulje osim maslinovog... ali nekad koristimo suncokretovo- mada mogli bismo da koristimo maslinovo ulje- da bude recept blažeg ukusa.
Evo danas koristila sam suncokretovo ulje da pravim ove keksice...
Ni ja ne pamtim koliko varijacija keksica sam već napravila i objavila ovde... Stvarno nekad mislim da treba da pravim još jedan Tag, samo za keksice.

U posudu staviti ulje, cimet, prstohvat soli, jedno jaje, sećer u prahu, margarin i mešati/umutiti dobro. Dodati griz i brašno i prašak za pecivo takođe, mešati dobro sve dok ne bude smesa gusta, ako treba dodati još malo brašna. Testo treba da bude mekano i masno tako da lako mogu da se prave kuglice od toga. Meni nije trebalo više brašna, prvo sam stavila 100gr griza i 100 pšeničnog brašna a zatim trebalo još malo onog običnog brašna.
Napraviti kuglice i pritisnuti ih među dlanima tako da budu ravne... baš kao keksići ali ne tako debeli... zapamtite da testo sadrži prašak za pecivo, to će pomoći malo keksice da ''rastu''.
Keksiće staviti na pleh, na papir za pečenje. U centru svakg keksića staviti 1 badem ili brusnicu da ih lepo dekorisate i pritisnuti badem ili brusnocu prstom.
Peći keksiće u zagrejanoj rerni za deset minuta na 180stepeni.



Ako želllite možete servirati keksiće kao male sendviče, znači sa nadevom. Možete koristiti bilo kakvu marmeladu vi volite, mada po mom mišljenju idealna je ona od pomorandža ili limuna.
Ja sam napravila sama domaću marmeladu od pomorandža samo za ove keksiće.

Koristila sam
  • 2 pomorandža
  • 200gr šećera
Pomorandže oljuštiti i skinuti što više tog albedo dela (beli deo) jer ono bi učinilo marmeladu gorku. Dakle, pokušavajte da dobro očistiti svaki komad pomorandže zato što je najbolje da koristite samo filete.
''fileti'' pomoradža
U šerpicu staviti filete iseckane na komade, dodati šećer i ostaviti da se zagreje. Pomorandže će sam pustiti vodu/tečnosti pa ne treba da sami vi dodate. Ipak, ako pomorandže što koristite nisu sočne imati negde blizu šoljicu vode. Ostavite smesu da vri dobro pa skinuti sa vatre kad vidite da kašika ostavi trag na dnu a smesa je gušća. Ako želite možete dodati vanilin šećer za ekstra ukus. Ostaviti da se ohladi (u sobnoj temperaturi) pa da se malo zgusne a zatim uzmite malo kašičecem i premaziti na površini jednog keksića, sa druge strane. Poklopiti sa drugom keksićom i ostaviti ovaj mali sladak sendvič da se ohladi u sobnoj temperaturi pre serviranja!

 Ispadnu mekši od običnih keksica.


Meni podsećaju na melomakarona bez sirupa!

Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?