Juveci

Juveci


Juveci. Tradicionalno grčko glavno jelo. Pravi se sa mesom i orzom u rerni.
Najčešće se pravi sa jagnjećem mesom, može da se pravi i sa telećem mesom. Ređe sa pilećem mesom.
Juveci se kaže samo kad se pravi sa orzo paštom a ne sa rezancima ili drugim testeninama. Tad se kaže kotopulo me hilopites...  i sl... zavisi šta koristimo.
Objavim recept tako da se ne poludim ako slučajno vidim pogrešno u netu... i da znate i vi kako se pravi.
Ovo je recept kako je moja baba pravila i kako moja mama nastavi da pravi. Jednostavno.

Sastojci
  • 500gr mesa, iseckanog na komadice
  • 250gr orzo pasta
  • glavica crnog luka
  • 1 svež paradajz, rendan
  • so
  • biber
  • maslinovo ulje
U šerpi staviti meso i glavicu crnog luka, oljušćenog ali čitavog a ne iseckan u vodi da se kuvaju sve dok meso ne omekša. Ako meso pusti pene dok se kuva onda izvaditi kašikom. U pleh staviti samo meso (a ne crni luk) vodom iz šerpe, dodati sos paradajza, posoliti i pobiberiti. Dodati orzo paštu i mešati. Peći u zagrejanoj rerni na 200stepeni za otprilike 15minuta sve dok orzo ne omekša. Dodati vodu ako treba dok se peče, zavisi od otga koliko ste vode imali u šerpi.
Servirati toplo. Servirati sa komadicama hladne fete na vrhu.

Napomena
Ako volite kombinaciju cimeta sa mesom (ja ne volim)...dodati stapić cimeta kad stavite sve na pleh.

Evo kako Orzo pašta izgleda.


6 коментара:

  1. Lepo što si nas upoznala sa grčkim specijalitetima u opisu. Nešto slično spremam i ja samo što ubacim da mi se sa mesom prži i razno povrće(paprika, grašak, boranija, kukuruz šećerac...) pa nalijem vodom i ubacim pirinač(ili kako ti kažeš da se kod vas zove orzo). Onda ubacim u rernu i tu se krčka dok pirinač ne upije vodu i omekša. Bude jako ukusno.

    ОдговориИзбриши
  2. Orzo nije pirinac, testenina je ali ima ovaj oblik kao semenki dinja! Meni se ne svidja, mislim da nije nikad svidelo ali sad sam nasla nacin da to jedem, postoje recepata kad to kuvamo isto kao rizoto... Juveci ne pripada mojim omiljenim receptima ali ovde u blogicu pokusavam da pokazem kako se prave tradicionalna grcka jela, mislim ne pokusavam, vec OVAKO se prave... :-) jer dosadila sam se da vidim u netu pogresne recepte pod nazivom grcko, naljutim se i nekad meni je povreda jer verujem da je nacin ishrane i gastronomija svakog naroda deo kultura i tradicije, ne moze bilo ko da objavi nesto i da to zove grcko a da nije...Dakle, molim te, ako znas ljude koji zele da probaju grcku kuhinju a na zalost ne mogu da nas posete onda bar pricaj im o mom blogicu, bar da znaju da ovde pise prava Grkinja a recepti su originalni. Mislim da je prevod za juveci na srpskom djuvec ali ne smem da to ovako zovem jer ukoliko sam primetila u netu recepti pod nazivom djuvec su nesto sasvim drugacije od juveci!:-) juveci ovde je samo to, bez dodanja povrca, bez pirinca...
    Ipak,draga Milena, i onaj recept sto se meni dopada sa orzom sadrzi povrce!:-) Ali nisam jos probala da pecem orzo ili pirinac u rerni. Ovo je slika od juveci sto je napravila moja mama. :-)

    ОдговориИзбриши
  3. Izuzetno cenim to što svojim receptima prenosiš duh tradicionalne kuhinje. Treba svako da neguje i čuva recepte iz svog podneblja, u suprotnom, zaboravljaju se i gube. Zato je ovaj način komunikacije i druženja, razmene recepta divan. Za ovaj kratak period, od kad smo u kontaktu, mnogo toga sam saznala i naučila od tebe o vašoj ishrani i namirnicama. Divna je Grčka! Sa razlogom je ona centar drevne civilizacije, kulture i mitologije. Ima Grčka tu neku posebnu snagu i toplinu. O tvom blogu sam pričala ovde već i pričaću i na dalje, vrlo rado i sa zadovoljstvom. Puno toplih pozdrava ti šaljem <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veoma se radujem da si nesto o Grckoj kulturi naucila od mene! I radujem se sto volis moj blogic i da si pricala drugima o tome! Hvala ti sto volis moju zemlju, kolekvu civilizacije!:-)
      Na grckom pirinac se kaze rizi. U starogrckim jeziku zove se oriza. Orzo, ono sto vidis na slici mi zovemo krithataki sto znaci jecam mali ali na engleskom i kod vas znaju kao orzo zato sto oblik im podseca na pirinac.ali nama podseca na jecam.
      Pozdrav iz Atine!:-)

      Избриши
    2. Hvala na objašnjenu i što si se potrudila da staviš sličicu. Divna si <3 Pozdravljam te od srca draga moja <3

      Избриши
    3. Nema na čemu :)
      Hvala ti

      Избриши

šta vi mislite?