Bergamot kolač sa čokoladom i urmama

Bergamot kolač sa čokoladom i urmama

Kolač sa grčkim jogurtom i ukusom bergamota. Sa čokoladom i suvim urmama.
Imala sam bergamot, imala sam malo čokolade i naravno nekoliko urmi.
Ovaj kolač sadrži samo kašiku ulja. Nema putera ni margarina.

Sastojci

  • Rendana korica bergamota
  • Rendana koricapomorandža
  • Sok jednog pomorandža
  • 200gr šećera
  • 600gr brašna
  • 20gr praška za pecivo
  • 200gr grčkog jogurta  2% masnoće
  • Prstohvat soli
  • 2 jaja
  • Kašika maslinovog ulja
  • 50gr crne čokolade za kuvanje (ja sam koristila sa 72% kakao) ili mlečne čokolade za kuvanje... (ja sam imala samo 50gr, a vi možete koristiti više ako imate, predlažem 100-150gr)
  • 4 suvih urmi bez koštica, sitno iseckanih.
Umutiti jaja sa šećerom i rendanim koricama pomorandža i bergamota dugo, i to mikserom, sve dok ne dobijete kremastu gustu masu. Dodati jogurt i mešati. Posoliti. Dodati ulje i brašno sa praškom za pecivo kroz cediljke. Mešati mikserom dodajući i sok pomorandža. Kasnije možda biće teže sa mikserom pa onda koristiti drvenu kašiku i sami mešati ostatak brašna u testo. Urme i komadice čokolade uvaljati u brašno pa dodati u testo. Mešati drvenom kašikom. Smesu staviti u duguljast kalup na papir za pečenje i peći na 180stepeni za 40minuta, sve dok ne lepo porumeni a kad stavite nož u centru nož izlazi bez tragova testa.
Ostaviti da se malo ohladi u sobnoj temperaturi i servirati. Sutradan ukus bergamota je jači.

Napomena
Nekoliko komadica čokolade sam stavial na površini kolača pre nego što da ga pečem pa zato je čokolada lepo istopila na vrhu!

Napomena
Koristi se gčki jogurt (greek strained joghurt), takvog je oblika

2 коментара:

  1. Mmm, opet čokolada u kolaču, a sad još i urme. Da mi je da probam jedno parče da se zasladim malo. Mnogo mi se dopada što uslikaš neke karakteristične sastojke koji su specifični za vašu kuhinju. Meni nije palo na pamet da tako nešto uradim na svom blogu, a trebalo bi. Laku noć ti želim! <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)Hvala ti puno draga Milena, da, pokažem jogurt uvek tako da znaju ljudi-naročito iz Srbije- koji su naviknuti da jedu jogurt u drugom obliku-(tečniji)- o čemu pričam i šta se koristi u recept. Kod nas nema tečni jogurt, ima samo kiselo mleko, iskreno nisam probala jogurt kad sam bila u Srbiji pa nisam sigurna kako izgleda,niti sam probala da pravim kolač sa kiselom mlekom pa ne garantujem da će ukus biti isti. Zato slikam! I naravno nekad slikam i pišem koji sir koristim za svaki recept, ima dosta vrta ovde, skoro svako mesto ima svoj sir, ukus razlikuje, na primer isti vrst sira ima drugi ukus kad se pravi u drugi grad...
      Srećna sam što ceniš moj rad, tebi preporučujem da jedeš supicu sa pirinčem da budeš dobro što pre! Nije nepto što prelepo izgleda ali ovo ti treba sad
      http://kuvaricagr.blogspot.gr/2016/02/supica-rizaki.html
      ili bar neku supicu sa piletinom...

      Избриши

šta vi mislite?