Svetosavske perece

Svetosavske perece

 

Svetosavske perece
Μία ευχαριστία προς τον Άγιο Σάββα της Σερβίας.










 Sastojci
  • 300gr brašna
  • 300gr mekog brasna
  • 9gr instantnog kvasca+4gr kvasac
  • kašičica šećera
  • 2 kašičice soli
  • 200ml toplog mleka
  • 200ml tople vode
  • 100ml extra devicanskog maslinovog ulja ili suncokretovog ulja prema drugoj varijaciji...

za premaz sam koristila 
  • 1 jaje i kašičicu vode

za slani preliv sam koristila
  • 2 kasike brašna
  • 1 kašika soli
  • malo hladne vode sve dok ne bude mesa tecnija kao sirup
Nisam Srpkinja pa pravljenje svetosavakih pereca nije obicaj mog naroda. Prvi put sam napravila recept sto sam videla ovde
Od tad sam menjala neoliko detalje tako da mu bude lakse da pravim ove perece. Videla sam recepte za svetosavkse perece i pre nego sto da vidim onaj recept, a i posle toga, slicne su sve. Razlog sto nisam iz pocetka stavila link je zbog toga sto blog bilo privatno kad sam objavila.

4 коментара:

  1. Koliko mi se čini ovo je po receptu sa mog bloga za Svetosavske perece http://kcbyjafi.blogspot.rs/2009/10/svetosavske-perece.html. Za bolju strukturu peciva radije koristim sveži kvasac jer su perece tada mekane i lakše ih je napraviti. U nedostatku svežeg može i suvi kvasac, ali kako je ovo mlečno i masno testo treba ga malo više.

    ОдговориИзбриши
  2. pravila sam svetosvavske perece prvi put nekad kad su ostali pravili po vasem receptu, objavila sam onaj recept i link do originalnog recepta tada. Vi ste tad i napisali komentar jer prvi put ste videli moj blog. Onaj objavljen recept vise ne postoji ovde. Brisala sam zbog jednog razloga sto ne zelim reci. Kad sam pravila tada bilo je teze da ih napravim, od tad menjala sam kolicinu raznih tipova brasna, kvasca i obliku pereca mada pojma nemam ako vi pravite ovako u Srbiji, vise mi se dopada ovako kao pletenica na krug, pa objavila sam ovaj recept jer ovako meni bolje izgledaju i recept ovako kako sam zadnji put pravila meni je lakse.Onda mi je bolje da pravim ovaj recept nego onaj drugi sto sam pravila po vasem blogu. Nisam znala da ima razliku ako koristimo svez ili suvi kvasac u pravljenju recepta. Gledala sam razne recepte u netu tako da proverim jel isti recept svima ili ako neko pravi kako on zeli pa posveti perece ovoj slavi, pa svi koriste iste sastojke i kolicine otprilike. O svetosavskim perecima znam odavno, nekad pre petoro godina sam prvi put nasla recept u netu ali nisam pravila. Hval asto st tada objavili onaj recept pa imala sam priliku prvi put da pravim i da probam. I tada su bili ukusni. ali i sada ovako lakse mi je da pravim ove dugacke trake medju dlanima pa da formiram ove pletenice.

    ОдговориИзбриши
  3. A kad kliknem na link sto ste dali pise mi ovo Жао нам је, страница коју сте тражили на блогу не постоји

    ОдговориИзбриши
  4. Niti znam sta je brasno tip 400 niti sam koristila ostro brasno.sad sam uspela da vidim vas link.

    ОдговориИзбриши

šta vi mislite?