Kadaifi

Kadaifi


Veoma poznat tradicionalan kolač i jako ukusan.
Kadaifi se nalazi u svakoj grčkoj poslastičarnici i naravno kod pekara. Može da se kupi kao komad/porcija ali najčešce u današnje vreme to prodaju ovako na pleh koji sadrži desetak porcija. Neki to prave sa orasima a neki sa bademima, dok je poznato da svi takvi kolači koje mi zovemo siropjasta se originalno prave sa nadevom od pistaćija. Što se mene tiče mislim sa sam to najčešće jela sa bademom, ai sigurno sam jela i sa orasima, domaći. Kad to kupimo u poslastičarnici se ne piše da li je nadev od pistaćija ili oraha ili možda od badema ali uvek ima na vrhu nekoliko pistaćija. Ja sam tonekad jela čak i sa čokoladnom korom mada nisam još otkrila kako se to pravi, d li je kora većčokoladna ili sa sirupom postane čokoladna...Jednom sam to jela iz poslastičarnice Aharnajkon, bila sam mlađa a nisam još bila kuvarica pa nisam dala pažnju. Ipak bil oje super ukusno i moderno!
Objavim recept sa raznim koštunjavim plodovima i sa sirupom s ukusom pomorandža...

Sastojci
  • 450gr kora za kadaifi
  • 250gr putera
  • 450gr šećera
  • 320ml vode
  • 5 klinčica
  • kašika cimeta
  • kašika prezli
  • nekoliko oraha,badema i pistaći ukupno da budu 150gr
  • nekoliko kapica pomorandža
  • kora od 1/4 pomorandža

bademi, orasi i pistaći
Kora za kadaifi je skoro uvek smrznuta kad je kupimo iy samoposluge. Moramo ostaviti u sobnoj temperaturi za najmanje dva sata, ovako u pakovanje alli ne u kutiji pa nakon tog vremena moramo otvoriti pakovanje i raditi rukama ovako kako radimo uvek na primer kad pravimo Ekmek (vidi se slika kako) tako da ne budu komadice kore zalepljene. Zatim seći komad, kao gnezdo u dlan i staviti u centru jednu kašiku smese mlevenih koštunjavih plodova, cimeta, klinčića, malo prezli i malo šećera pa umotati kao da pravite sarmice. Meni je bil omalo teškom prvi put sa pravila kadaifi u životu. Misli mda samo tri komadi su ispali kako treba ovako lepo na površini. Svaku sarmicu premaziti puterom istopljenim a na kraju sipati puter što je preostalo iznd sve komade pa peči na 160-170stepeni za 50minuta u zagrejanoj rerni. Malo pre kraja spremiti sirup. Voda i šećer, cimet, nekoliko klinčiće i korica pomorandža a malo pre kraja dodati nekoliko kapica pomorandža.
Ostaviti da se maaalo ohladi kolač ali da se manje ohladi sirup pa time preliti kolač. Dekoristi sa pistaćima. Ostaviti za sat vremena najmanje pa servirati.

Napomena
Mislim da sam trebala napraviti malo više sirupa. Moj kadaifi prelepo izgleda ali nije puno sočno. Nisam htela da bude jako sočno ali ovako, malo više nego šo ispalo. 
Moj kadaifi lepo miriše i blagog je ukusa. Mislim da je lagano, osim toga što sam koristila puter.
A to je kadaifi kako to pravi majka mog zeta, u Mecovo u Severnom delu Grčke.

Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?