Grčki običaji

Grčki običaji: bobonjera, nar, razmena kolača/tanjira

Grčka. Moja zemlja.
Moje tradicjie i mentalitet.
Moja istorija i kultura.
Širom Grčke običaji se razlikuju ali imamo i nekih koji su svuda isti.To znači da jedna običaj može da postoji i u drugim krajevima ove zemlje ali nekako drugačije ali moguće je i da neko iz Atine ne zna o običajima ljudi iz raznih sela naše zemlje.

Danas sam sela za sto, gledala sam pta mi je draga komšinica Jana poslala, Vasilopite i bobonjeru a na sto sm već imali nar... Razmišljala sam da je sve to deo naše kulture i mislila sam da podelim sa vama nekoliko informacijama o ovim običajima.

Bobonjera
Bobonjera je nešto što pružimo gostima posle svadbe ili krštenja i sadrži kufeta! A šta je to kufeta???
Kufeta su bademi u šećer a liče na bombone. 
U današnje vreme bombonjere sadrže i čokoladu umeto badema, i to nekad sa ukusom, na primer čokolada sa ukusom pomorandža... ili čak i marzipan. Ipak malo ljudi pruže gotima tako moderne bombonjere dok oni samo dodaju 1 kufeto sa ukusom ili čokoladom ili sa bojom na šećer... To može da bude svetlo ružičasto ili svetlo žuto, nekad svetlo nebesko plavo. 
Kad je svadba na pitanju bobonjera je jednostavnija, najčešće u skladu sa venčanicom tj materijal gde su stavljena kufeta treba da bude isti kao kod venčanice ili može imati malo boje u skladu sa cvećama što nosi mlada.
A kad je krštenje u pitanju u današnje vreme pruži se i neka igrica uz bobonjeru, ili nešto što možemo koristiti kasnije, na primer armatizovano sveće, šoljica... evo ova bobonjera što mi je dala draga komšinica Jana ima jedan paketić sa lavandom za orman. Korisno! Plus stakleni nar... E je prvo slovo imena deteta.
Bobonjere dajemo gostima posle svadbe ili krštenja i to najčešće izvan crkve a možemo dati i komsijama i kolegama koji nisu došli ili koji nisu bili pozvani, na posao ili kad god ćemo da ih vidimo posle svadbe ili krštenja.
Kufeta označavaju plodnost i slatko...
Plodnost označava i pirinač što gosti bace mladoženjima dok se venčaju u crkvi....

Nar

Nar. 
Nar simbolizuje plodnost i sreću. 
Običaj je kod nas da u ponoć, kad se menja godina bacimo na pod na vrata/ulaz nar!
Nar se slomi i zrne izlaze i idu svuda, pod se farba ali to -osim male katastrofe za domaćice- smibolizuje sreću. Zrne su radosti i želje a nar je slatko, neki dodaju i šećer i to označava da će i godina biti slatka i puna sreće!



Razmena tanjira/kolača

Vredne i dobre domaćice daju nazad tanjir što ste ih pružili pun isto pun nečemu. Na primer ja sam dala pite od bundeve komsinici Jani a ona mi je posle nekoliko dana vratial tanjir i to pun Vasilopitama! 
Nije moranje da bude slatko ili pita.
Naravno kad dajemo tanjir ne očekivamo da nas daju nešto niti to uradimo da nas daju nešto ali sigurno želimo nas tanjir nazad nekad... i fino je kad i oni pruže nešto. 



Kako moderno okititi novogodišnju jelku.... Slikano u poslastičarnici Despina.

Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?