A vi, koliko voća jedete dnevno?

Konzumiranje voća u mediteranskoj ishrani


A Vi, koliko voća jedete dnevno?







Ja sam Grkinja. A to je mali deo voća  što se trenutno nalaze u mojoj kuhinji... Neke su domaće, neke iz samoposluge a druge iz pijace... Ima voća iz bašte strica, iz moje bašte, ima voća iz drugih zemalja i voća raznih domaćih proizvođača i ratara... Sve je ukusno i sveže, sve je to zdravo i potrebno u svakodnevnoj ishrani.
Stručnjaci preporučuju da jedemo 5 boja dnevno...
Voće su veoma važan deo mediteranske ishrane. ima ih skoro svuda.. u doručak, u šerpi, u kolačima.... U grčkoj kuhinji najviše ih konzumiramo sveže tj. nekuvane, mada pravljanja marmelada su deo naše tradicije... Svaka baba ima u teglici slatko od suvog grožđa ili trešanja..ili dunja.... da časti unučice... a naravno ih dodamo na tortama i drugim slatkišama... Ređe ih dodajemo u šerpi sa mesom, to se desi naročito za vreme Božića, kad domaćice vole da serviraju gostima nešto elegantno i neobično... na primer svinjsko meso sa suvim šljivama i breskvama ili pirinač sa suvom voćem...
Voće takođe se nalaze u pecivo kod pekara... meni najomiljeni snack iz detinjstva... stafidopsomo... to je hleb ili kolač sa cimmetom i suvom grožđem...
A da ne zaboravimo vino, i to je važan deo grčke kulture pa pravi se od voća... 
Ma ko može da ne pije čašu svežeg soka bar u jutro. Voće pre i posle treninga, voće čak i u kafićama kad narućiš frutosalatu kraj mora....
Voće između obroka, voće tamo negde oko 10 ujutro, voće na posao umesto nezdravih grickalica.... voće i posle podne uz jogurtić!

Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?