Profiterol

Profiterol

Slatkiš poznat Grcima čak od dobe moje babe... i to zbog jednog filma...
Dakle, postoji neki stari grčki film gde ljudi se upoznaju u kafiću a glumac naruči ono nešto.... koje izgleda ovako... a ima na vrh ono drugo.... haha pa ni on ne zna kako da opisi a ni ime ne zna pa pokušava ovim rečima da naruči Profiterol!
Hajde da vidimo od čega se sastoj zato što je veoma ukusno.
Profiterol se sastoj od neke kuglice peciva koje su prazne unutra a zove se ''Su'', pa nisu skroz prazne u Profiterolu jer napunimo im kremom. Zatim imamo kremu čokoladnu koja je nešto tečnija od ganaš a gušća od sirupa... a na vrhu imamo šlag.
Tražila sam Profiterol svuda danas a nisam našla, nisam našla ni ''Su'' da me pomognu da pravim za prvi put... pa evo odlučila sam sve sama da napravim. Nije bilo teško i ispalo kako sam htela! Dodala sam ukus pomorandža u čokoladi... Iskreno dugo traje procedura ali konačno imam Profiterol u frižideru a to 7 porcija! 

Trebaće vam
za Su
150ml vode
150ml mleka
prstohvat soli
120gr margarina
4 jaja
200gr mekanog brašna
*plus jedno jaje za premazivanje

Za kremu-nadev
500ml mleka
150gr šećera
2 žumance jaja
vanilin šećer
4 kašike kukuruznog škroba

Za čokoladnu kremu 
300ml neutralne pavlake (ja sam koristila 150ml neutralne pavlake 15% masnoće i 150ml neutralne pavlake 35% masnoće)
150gr šećera
200gr crne čokolade za kuvanje 52% kakao-a
rendana korica pomorandža

Za dekorisanje 
150gr neutralne pavlake 35% masnoće

Hm, kako da počnemo... 
Pa ja sam redom kako pišem ali nije greška da napravite i šlag prvo, ili i čokoladu... ili možete i Su da napravite od prethodnog dana... nema veze. Ali ja sam radila ovako jer bilo je prvi put i nisam znala da li će ispasti dobro Su, da li će biti čokolada kako treba, da li će bit ikrema ok bez putera... Sve u redu!

Za Su
Staviti u šerpici vodu i mleko i margarinu iseckanu na kolutove i ostaviti da se smesa zagreje. U drugoj posudi staviti brašno i malo soli. Kad smesa mleka u šerpici vri onda skinuti sa vatre, dodati brašno sa posude i brzo mešati kašikom sve dok ne dobijete testo slično kao ono kad pravimo keks...
Ostaviti malo da se ohladi, za nekoliko minutica mešati mikserom ovako tako da bude u sobnoj temperaturi ili bar da nije vruće. U jednoj posudi imati jaja pa dodati jedno po jedno u smesu. Dodati jedno jaje, mešati dobro čekajuči da se potpuno izgubi u smesu pa dodati drugo.... na kraju ćete dobiti testo koje nije tečno kao testo za kolač a nije ni tvrdo tako da se može da se prave kuglice, ali kad staviti kašiku toga na površini to može da stoji kao na primer šlag ali bar ne teče svuda kao da je voda...
ako ste završili sa dodanjem jajeta pa smesa vam je još tečna dodati polako malo po malo još malo brašna... zavisi od kvaliteta brašna ili količine jajeta. 
Staviti smesu u aparat čemu pravimo dekoracije za torte i šlag pa ostaviti male količine na papir za pečenje na pleh. U jednoj šolji imati umućeno jaje i malo vode a time lagano premaziti površine ovih komadica...
Peći u zagrejanoj rerni prvo u 200 a zatim u 180stepeni sve dok ne lepo porumene. Neće ostati ovako niske već biće velike komadice kao loptice dok se peku. Kad su gotove ostaviti da se ohlade u sobnoj temperaturi.

Za kremu
Staviti u šerpicu 300ml mleka, vanilin šećer i šećer i ostaviti da se zagreje. U drugu posudu staviti 200ml mleka i 4 kašike kukuruznog škroba i mešati dobro kašikom tako da nema komadice škroba. Zatim dodati umućene žumance. Mešati dobro, umutiti u mleko viljuškom. 
Kad je smesa u šerpici vruća onda dodati ovu drugu smesu što smo pravili u drugoj posudi, tj sipati drugu smesu u šerpicu i mešati. Smanjiti malo temperaturu, brzo mešati sve dok ne zgusne i bude fina krema.
Ostaviti u frižideru.


Za čokoladnu kremu
U maloj šerpici skuvati za nekoliko minuta sastojke sve dok ne istopite čokoladu, stalno mešajući kašikom. Ostaviti u sobnoj temperaturi a krema će da zgusne polako ali nemojte očekivati da će biti kao ganaš/muš. 

A za dekorisanje
Umutiti pavlaku u hladnoj posudi sve dok ne bude šlag. Ostaviti u frižideru. Ne dodajem prah šećer, slatkiš je već sladak.

Aparat što koristite da dekorisate torte i da dodate šlag napuniti Su kremom. Mislim kremom od mleka,a ne čokoladnom! nije teško to da uradite, samo staviti ivicu aparata na površini svakog komadica i krema će lako ići u Su jer Su je prazan.

A sad što imamo sve možemo napraviti slatkiš... u posudi za društvo ili porodicu, u čaši ili u malim posudicama...
Sipati u čaši mal ood čokoladne kreme, an primer 2-3 kašike pa onda dodati Su. Dodati ponovo čokoladnu kremu ... a na kraju dekorisati šlagom. Ostaviti u frižideru. Nakon sat vremena čokoladna krema ce biti gušća. toliko gušća kao na primer.
Super je!
Prijatno!

Napomena
Samo da vas obaveštim da oovim sastojcicma dobićete oko 40 Su, to je duplo količina od toga koliko vam treba za ove 7 porcije Profiterola.. Ali ok je, možete da ih sačuvate nekoliko dana ilil možete da ih napunite krem sirom i šunkom i da napravite slano predjelo.

Napomena II
Količina šlaga je dovoljna da dekorisete još, možete čak i da dodate šlag i u čaši negde između čokoladne kreme ali to ne bih preporučila kad je čokoladna krema još tečnija... Osim ako ste dovoljno strpljivi da čekate i da ostavite kremu dosta u frižideru pre nego što da servirate slatkiš u čaši... Ja sam dekorisala samo malo a meni dovoljno, nisam htela da tražim slatkiš ispod šlaga...

Varijacije
Ovakva čokoladna krema ispadne baš kao čokoladna krema Profiterola u najboljim poslastičacnicama. Baš sam ponosna! Dok sam tražila u netu tako kako drugi prave da odlučim kako ću da pravim, videla sam da neki koriste kakao umesto čokolade, škrob, vode... neki dodaju jaja, čak i 6 žumanaca... Svašta, ne razumem zašto da se trošim više i da napravim slatkiš još kaloričniji kad samo ovim sastojcima ispadne baš kako kupim iz poslasticarnice... Baš tako sam sanjarila moj Profiterol!
U poslasticarnicama sam našla i druge varijacije, na primer sa mlečnom čokoladom mada kad to jedeš nemaš utisak da jedeš pravi Profiterol... Mlečnom čokoladom nema ovaj karakterističan ukus, ispadne blago i mekši, ja bih rekla da je nešto drugo koje isto sadrži Su....
Takođe jedan drugi poslastičar pravi još jednu varijaciju pored ovu originalnu... Dodaje ukus banane dodajući u kremama liker od banane i na vrh komadic banane. Ukusno je ali modernije, ipak meni teško da nađem liker od banane mada bih htela imati za moje slatkiše... ali ok, ima i tu rešenja, ako volite sa ukusom banane a nemate ni vi liker onda dodati kolutove banane u slatkiš. To će da se zove... Profiterol sa bananama. :)
U netu sam našla kako predlažu Profierol sa kremom Tiramisu... Dakle, to je prava inovacija, meni to nije Profiterol već neki moderan slatkiš koji ima samo izgled Profiterola.
A ako se pitate da li napunimo Su čokoladnom kremom... Pa to nisam još videla! To će biti nešto kao ekler. Dakle, svi koji volimo kuvanje volimo da ekperimentišemo i da pravimo varijacije ali po mom mišljenju pravilno je da pravimo originalno... na primer Profiterol se sastoji od Su sa nadevo mod bele kreme patiseri, čokladnom kremom ganaš koja je mekša od ganaša... a na vrh šlag. Sad kako ko pravi kremu patiseri, da li dodaje liker, arome, belanca... to je nešto drugo. Ali ja kad bih htela jesti Profiterol ne bih htela da mi daju Tiramisu sa čokoladnom prelivom :) A kad želim Profiterol želim ovaj preliv crne čokolade da obogati ukus, ne bih volela da jedem mlečnu čokoladu i da bude tako slatko i mekano kao da jedem medenu kremu...

Varijacija II
Probala sam sam da napravim Su sa obišnom brašnom takođe. Nisam trebala da dodajem više brašna a testo ispalo malo drugačije. Testo sa mekanom brašnom bilo malo tečnije.

Velika porcija, za čitavu porodicu... ako neko ne može jesti sve ovo sam..... :)

2 коментара:

  1. Анониман31/10/15

    najbolja si kuvarica na svetu ,prelepo sve izgleda i voleo bih da probam i slano i slatko ,samo tako nastavi ,bravoooooo :*

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala ti puno! :D Hvala na podrsci. Super je ovaj slatkis, srecna i ponosna sam sto sam uspela da ga pravim tako uspesno ukusno i dobro i to prvi put. Sad necu opet kupiti iz poslasticarnice.

    ОдговориИзбриши

šta vi mislite?