Pletenice sa čokoladnim nadevom

Pletenice sa čokoladnim nadevom


Slatko pecivo za decu.
Čokoladno iznenađenje. 
Bez putera, bez jaja.




Sastojci
  • 400gr mekanog brašna
  • 250ml mleka 
  • 6gr suvog instantnog kvasca
  • 200gr šećera
  • prstohvat soli
  • 3 kašike maslinovog ulja
  • 180gr čokoladne kreme, na primer Eurokrema, Nutella. Ja sam koristila kremu crne čokolade. 
U posudu staviti brašno, malo soli, 3 kašike maslinovog ulja. Dodati šećer. U džezvi zagrejati mleko da bude mlako. Dodati mleko i kvasac u posudu. Mešati rukama sve dok ne dobijete mekano, elastično i glatko testo. Od toga formirati loptu, premaziti maslinovom uljem, ostaviti u posudu i prekriti peškirom za sat vremena.
Nakon tog vremana početi napraviti poželjne oblike.. na primer pletenice, puževe, rolnice, čak i pletenice sa rolnicama...
ali kako?
Pa evo vam kako! 

Ja sam od te količine testa napravila 8 komade peciva...
Htela sam da pravim samo pletenice ali odlučila sam da probam napraviti neke zanimljive oblike peciva što sam dugo sačuvala u Pinterestu... 

Za pletenicu
Uzmemo komad testa, na primer lopta tako velika kao dlan. Rastanjiti oklagijom na površinu posutom brašnom.  Rastanjiti toliko tako da je moguće seči testo na tri široke komade/trake, skoro iste veličine. Nije važno koliko će biti testo debeo, ali kad nije debeo onda dodati manju količinu kreme kao fil. Dakle, kašičicem staviti mal očokoladne kreme i premaziti lepo da ide skor osvuda ali ne na ivicama. Ivice svake takve trake premaziti umućenom jajetom. Napisala sam da recept nema jajeta ali moramo koristiti malo tako da zalepimo ivice testa. Ipak u testo nismo koristili jaje. Staviti jednu stranu na drugu vertiklano, pa ivice  zalepljene pritisnuti lepo prstima ili viljuškom. Kad su sve trake lepo formirane kao rolnice, onda spojiti ih  na vrh gore pa napraviti pletenicu isto kako pravimo pletenice lepe kosom. Desno stavit iu centru, levu staviti u centru... i.t.d.
Oprezno staviti zalepljene ivice sa druge strane, tako da ''gledaju na dnu pleha'' dok pravite pletenicu tako da se ne vide na površini pletenice.
Rasporedite pletenice na pleh na papir za pečenje, premaziti umućenom jajetom ali u šolji gde imate umućeno jaje prvo dadati malo vode... i peči u zagrejanoj rerni na 180-200stepeni sve dok ne lepo porumene. 

Pletenica sa čokoladnim prugama
Za onu zanimljivu dekorativnu pletenicu trba prvo da napravite veliku rolnicu. Dakle, ovako kako imate komad testa na radnoj površini rastanjiti lepo pa premaziti kremom. Radite ivicama isto kako sam napisala malo pre kad sam pričala o otme kako se pravi pletenica. Zatim, vertiklano seči rolnicu tako da ima dva dela! Onda desni deo staviti na levu, levo sad staviti iznad one druge i.t.d. 
Premaziti opet isto kao pre nego što da ih stavite u rernu. 

Za pletenicu na rolnice
Napraviti rolnicu i pažljivo seći kriške ali ne do kraja, mislim nemojte seći do površine stola/radne površine već kriške treba da se spoje sa testom na dnu. Onda staviti jednu krišku lepo, jednu desno i.t.d.
Premaziti opet isto kao pre nego što da ih stavite u rernu. 

Kad sečemo prstima...

A kad sečemo nožem





3 коментара:

  1. Sve si lepo napravila, svidja mi se sto je fil od cokolade.:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti minjonico, pravila sam nesto za decu pa ovom prilikom sam probala nove tehnike. Ispadne tako mekano kao onaj hleb koji mi zovemo luksuzno, kao pamuk. Naravno ako koristimo odgovarajuce brasno.

      Избриши
  2. Na zalost baterije foto aparata nisu bile napunjene tokom pripreme. Mozda sledeci put.

    ОдговориИзбриши

šta vi mislite?