Pečeno Vs Kuvano

Metodi kuvanja/spremanja hrana

Pečeno, prženo, kuvano.... 

Da li kuvati u pari, u vodi ili pod pritiskom koristeći ekspres lonac? A pečenje? Najviše volim jesti pečenu hranu, dosta je zdravija od pržene ili kuvane. Spremanje hrane na pari je takođe zdrav metod... ali na žalost nisam još kupila takav aparat. 
Da li povrće kuvati ili ne kuvati? Danas odgovara stručnjak.
Odgovor je Nije moranje. Zavisi. Zavisi od biljaka, od količine vlakana, od stanja naših želudaca i koliko nam je varenje laka procedura... 
Većina ljudi smatra da je bolje jesti povrće ovako sveže i nekuvane, ipak kuvanje čini hranu mekšu i lakše da se vari. Skuvanje takođe uništava opaanse enzime i mikroorganizme koje se prirodno nalaze u namirnicama. Mađutim, koliko je naša hrana puna potrebnim prirodnim vitaminima i drugim sastojcima zavisi se i od načina kako sprmimo hranu.. kako pečemo, kako kuvamo, kako pržimo, čak i gde pržimo, koliko pržimo ili kuvamo... i još nekoliko važnih faktora. Kuvanje nije samo zadovoljstvo ili hobi i nešto što treba da radimo pažljivo i oprezno jer utiče na zdravlje čoveka. 
Temperatura je važan faktor kad je spremanje hrana u pitanju a tačnije koliko izložimo hranu na kakvoj temperaturi je još bitnije... Ima dosta vitamina osetljivih što se visokim temperaturima tiče...
Naročito vitamin C. Vitamin C je osetljiv čak i vazduhom, zato je bolje jesti pomorandžu odmah kad sečete pre nego št oda se potpun ogubi ovaj dragocen vitamin. Pijete sok pomorandža što pre ako želite da obogatite organizmu ovom vitaminom. Zato je bolje kad kuvamo povrće da ih dodamo u vodi kad voda već vri a ne ranije. Ovako ćemo konzumirati više količine vitamina a i boja im će biti lepša. 
Velika količina vitamina se gubi tokom kuvanja baš u vodi, zato je pečenje bolje! 
Kad je kuvanje u pitanju osim toga što ne treba da izložite hranu dugo visokom temperaturom važno je kakva je temperatura. Kuvanje u ekspres lonac je gore jer u ekpres lonacu ima veoma visoke  temperature koje skroz uništavaju vitamine. Uvek pamtiti da što je povrće manje izloženo toploti utoliko će se bolje i više sačuvati hranljivi sastojci... Bolje je kuvati u običnoj šerpi i umerenom temperaturom ili velikom temperaturom ali da stavimo hranu u vodi kad treba, i koliko dugo treba. 
Prženje je loše za organizmu, naročito kad se koristi ulje koje nije maslinovo. Devičansko ulje i Extra devičansko ulje su najbolji i najzdraviji izbori za prženje s obzirom na to da druga ulja sadrže supstance koje se natalože u želudac i crevo i vremenom nanose razne štete našem organizmu. To su štete od bolova osetljivim ljudima do one najgore za zdravlju čoveka. Na žalost jeftino ne znači i kvalitetno. Maslinovo ulje je jedino ulje koje ostane zdrav čak i kad pržimo u 200stepeni. Može da se koristi to 3 puta ako ocedimo i sačuvamo u jednu šolju do sledećeg puta. Rok trajanja maslinovog ulja je 1 godina i to kad ostane u mrak i u mesto gde nema vlažnosti, uvek sa poklopcem i bez ikakvo dodanje vode unutra. 
Dakle, kad pečemo je bolje jer ne gubimo vitamine i dosta onih elemenata koji se nalaze u hrani i rastvorljivi su u vodi. Izbegavajmo gubitak hranivih materija kad dodamo hranu u vodi u pravo vreme, kad voda provri. Kad kuvamo bolje je da kuvamo u obilnoj šerpi i kad pržimo pametno je da korstimo devicansko maslinovo ulje. Dinstanje je uopšte nezdravo mada čini jelo ukusnije. Ta sitnica može iritirati žludac čoveka i da nanosi probleme varenjem a njima koji pate od osetljivosti creva i želudaca jake bolove. Bolje je da dodamo crni luk kasnije ,kad dodamo vodu u recept. Gubitak hranjivih materija u kuvanju na pari je manji od kuvanja u vodi.
I još nešto... kad iamte meso ili ribe ledene iz zamrzivača i želite da doju u normalnu stanju da budete ih kuvali onda nemojte d aih ostavite u sobnoj temperaturi i sigurno nemojte da dodate njima toplu vodu i nemojte da ih zagejate u reni , to je sasvim pogrešno i nezdravo. Pravilno je da ih ostavite u frižideru. Duže traje ali ovako čuvate zdravlje! 
Nadam se da ste nešto potrebno naučili, 
Hvala i srećno kuvanje! 





Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?