Zdrav grčki doručak

Zdrav grčki doručak


Zdrav sladak predlog za doručak sa voćem i jogurtom.
Nije prvi put što spominjem grčki doručak.. Na žalost moj narod ne voli ili nema vremena ili ne želi da nađe malo više vremena da spremi zdrav doručak mada naša zemlja nam rado pruži sve sastojke za tavak doručak.
Najčešće muškarci, a i žene imaju kafu za doručak. Meni je kafa nezdrav, loš i dosadan običaj.... Retko ima nekog koji ustane ranije i ima malo vremena da spremi doručak, da skuva malo mleka i da doda malo žitarica... Većina kupi sendviče iz restorana brze hrane usput do posla ili još gore naruči još jednu kafu čekajući da se vrati kući u podne.
A što se deca u školi tiče ona kupe kroasane ili pite iz škole mada ukoliko znam u zadnje vreme imamo u zdravije opcije u školskim prodavnicama, tamo može neko naći čak i jogurtić. Sigurno moramo jesti sve, pa čak i kroasane i pite, čokoladno mleko ili sok, slatkiše su takođe deo ravnotežne ishrane. 
Svi imamo blizu kuće pekar gde možemo kupiti razne pite i peciva, pite sa sirom, sa spanaćem, pizza, pite sa šunkom, sa kobasicama, sa piletinom, s mesom, sa mlečnom kremom, kroasane sa puterom ili čokoladom... Ima nešto za sve ukuse. Ipak nekad telo traži zdravije izbore... 
Kod kuće namamo uvek sastojke za tost (slanine, ćuretine, zelene salate, sir koj ise laepo topi...) ili jednostavno aparat za tost ne radi. Nekad spremimo neki kolač da budemo imali nešto za doručak sutradan a to je tako super ukusno što neastane za tili čas a ujutro nema ništa... 
Na žalost savremeni način života pun je obaveza i stresa, Grci trče u stresu kao ludi ulicama, većina ne stigne ni da doručkuje. 
Juče sam u samoposluzi našla ove zanimljive prelepe i ukusne kruške. To su kruške Kosia, nešto slično kao Passa crassana kruške ali manje. Sočne su a ukus im je blago sladak i osvežavajući. Boja im je svetlo žuta i negde crvena.
Danas predlažem da napravite ovaj zdrav grčki doručak:

Sastojci
  • 100gr grčkog jogurta 2% masnoće
  • 2 kašičice meda
  • 1 kruška
  • 1/2 banane
  • malo cimeta
U čašu drugu posudu staviti 1/2 količine jogurta, zatim dodati bananu iseckanu na kolutove. Sipati kašičica meda. Dodati krušku iseckanu na komadice. Ponovo dodati jogurt i med, na kraju malo cimeta. Ako želite mešajte. Prijatno!

Varijacija
Možete dodati i nekoliko krupno iseckanih oraha ili ako volite joše slađi doručak dodajte 1 mleveni keks, obični, na primer petit beurre.

Napomena
Grčki jogurt što koristim u mojim receptima je ovakvog, kremastog oblika. Na engleskom strained joghurt.




Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?