Fragosiko/ Svekrvin jezik/ Indijska smokva/ Opuncija i kako očistiti

Fragosika. Kako da ih očistite

Kod nas u selo  (mada nije više selo već jedan od najvećih gradova Grčke... ali tako sam ja naviknuta da kažem...)su veoma poznate i nalaze se skoro svuda... zovu se Fragosika!
Ovo  čudno voće se nalazi na vrhu kaktusa tzv. Opuntia sp. koji se nalaze skoro svuda negde blizu masline i na suvim poljama, često se koriste kao ograde među njiva/polja a u zadnje vreme se gaju zbog jestivih plodova! Opasno da ih držiš ili dodirneš, treba biti iskusan, oprezan i pažljiv! Ukusni plodovi i super zdravi, prelepe boje i arome. Do sad mi smo ih jeli ovako kao voće sveže, obavezno treba da ih prvo očistimo i da čuvamo u frižideru u posudi sa poklopcem. Ti plodovi su najukusniji kad se jedu ohlađeni! Ipak ne treba da preterujete konzumiranjem odjednom. U zadnje vreme veoma su u modi, čitam o marmeladama koje su preskupe, o likerima i naravno dodaju ih u slatkišama... Zanimljivo, želela bih i ja da probam! Malo ljudi jedu ih, njima je teško ubrati i još teže očistiti! Šteta! Ipak, negde s m pročitala da a u prodaji se nalaze plodovi već očišćeni od čuperaka bodljikavih dlačica, jako zanimljivo i korisno, mada nisam sigurna/ ne pamtim da li sam to videla!

Kako se lepo vidi na slici levo, na površini imaju te ''tačkice'' koje su pune trna! Nekima je lakše ubrati te plodove kesicom u ruci kao rukavica, neki nose prave rukavice, neki viljuškom...

Jutros sam išla u samoposluzi (na žalost teško je da ih nađem u Atini, ovde kod mene imamo kaktuse takve ali nisu svi puni plodova i nisu svi zajedno u jedno mesto...) gde znam da uvek krajem leta prodaju fragosika...nisam ih videla pa pitala sam osoblje. Imali su, došle su danas i još nisu stavili na policama! Evo, dobila sam prvi paketić godine! :)
I to su iz Kalamate!
U netu sam videla da postoje širom sveta i vrste druge boje, na primer neke kao cvekle ljubičastocrvene... Mi u Grčkoj imamo ove kao na slici, nadadžaste su boje i malo zelene. I naravno lakše je da ih nađemo u južnom delu Grčke. 

Ne znam kako prvo koristiti, jel da jedem ovako sveže ili da pravim marmeladu, da li da ih dodajem u cizkejk..., ja sam u netu videla da čak i sladoled se pravi od toga! Kako lepe ideje! 

Ali prvo treba znati kako očistiti!
1.
Prvo morate imati kesicu, jednu kesicu na primer iz samoposluge, jer niko ne želi kad kasnije pere sudove da idu trne na sunđer pa svugde...
Dakle, na kesici staviti fragosiko ili kako god vi to zovete... i ubosti viljuškom, ne kako se vidi na ovoj slici već u sledećoj... ovde pokažemo kako treba seći, vidite da ne treba seći daleko na ivici, već nekako dublje, tako da bude zrelo. To će takođe pomoći da lakše oljustimo fragosiko. Takođe, nož treba da seče pažljivo tamo gde nema trna, tako da ne uđu trne u plod dok sečemo.
Evo kako ubosti viljuškom... duboko! 
Tako treba ubosti viljuškom, duboko,  jer kad su fragosika zrela onda možda će da se slome dok ih čistimo a to nije dobro jer otići će na trne i moraćemo baciti na otpatke. Zato pazite.

Zatim imala sam jednu sliku kako sečemo nožem iz jedne strane do druge ali nekako izbrisala se... To je slično kao kad oljuštimo kuvane cvekle, ili pomorandže, samo liniju nožem pa staviti nož i oljuštiti koru pažljivo...
2.
Nadam se da je ta slika dobra da bolje shvatite.
Viljuška treba da uđe tamo gde nema trna, uvek.
Držimo viljuškom i pokušavamo nožem skinuti koru.

3.
Ovako, sad jednom viljuškom držati koru a nožem urolati fragosiko sve dok kora ne ide do polovine,


4.
zatim pokušavati onu drugu stranu kore da odlepite pažljivo pa onda pažljivo uzmeti fragosiko rukom i staviti u posudu.
I ZAPAMTITE! 
Svaki put što uzmemo 1 novo fragosiko da oljuštimo staviti drugde na kesici tako da nema trna ispod toga, tako je još bezbednije.
i UVEK, kad ubosti viljušku u fragosiko pazite, da stavite tamo gde nema trna, ovako nećete prenositi trne u plod.

 Poklopiti i ostaviti u frižideru da se ohlade.

Prijatno!

Нема коментара:

Постави коментар

šta vi mislite?